onsdag, maj 30, 2012

Ska man lära sig dansa, kanske??

Nu är jag riktigt nere i dansträsket alltså!

Jag fick ett infall och kollade upp datumet för den årliga 6-dagars salsafestivalen i Kroatien. Den äger dessvärre rum under midsommarveckan = veckan innan min semester börjar! >.<
Oturlig tajming med andra ord: Bättre lycka nästa år!

Jag planerar att (jag ska) åka till Stockholm den 1a september och gå på workshops för Barbara Jimenez och Yunaisy Farray.
Och jag har bokat ett Body Balance-pass för ikväll - nu ska här tränas styrka och smidighet!

Jag har nämligen kommit på att det kanske skulle vara kul att lära sig DANSA. Bli bra på riktigt, menar jag!

Inte "bra" som i: "Hon är bra. För att vara svensk och bo i norrland." utan mer som "Hon är bra! Det där ska jag också lära mig!" eller "Kolla in det här Youtube-klippet, den här tjejen är grym!".
Hajar ni skillnaden? ;P

Som det är nu så dansar jag bara för skojs skull, utan att egentligen ha något särskilt mål med mitt dansande. Men tänk om man skulle ta och satsa lite, och faktiskt försöka nå högt..?

Att faktisk börja använda helkroppsspegeln i sovrummet, och öva lite moves framför den så fort jag har tid över!
Att träna upp styrka i hela kroppen, stretcha för smidighet och vighet och lära mig mer reggaeton för ökad muskelkontroll och intensitet i rörelserna!
Att ta varje chans som bjuds att gå en workshop, kurs eller åka iväg på salsafestival!

Jag känner ju att motivationen finns där, och som det ser ut så har jag gott om tid att lägga på träning.
Jag funkar så, att när jag väl har börjat lära mig någonting och jag tycker att det är kul - då vill jag bli bra på det också! Så jag kommer nog att göra ett försök från och med nu.

Detta (plus mycket, mycket mer) är vad jag suttit och tittat på de senaste... 5 timmarna??

Salsa:




Cha cha:


Så vänta ni bara, gott folk. Nu ska Erica lära sig DANSA! ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar