söndag, maj 06, 2012

Hundfolk - se hit!


Vilken/vilka raser skulle ni som rör er i hundvärlden rekommendera som nästa köp åt mig?
Äger just nu en OTROLIGT lugn och stabil schäferblandistik på 4½ år som jag envist har tränat tävlingslydnad med i drygt ett år nu, men inte kommer att nå särskilt långt upp i klasserna med. Jag tror att hon skulle acceptera en ny flockmedlem utan större tjafs, och jag kommer förhoppningsvis att börja plugga på distans till hösten så tillfället känns rätt just nu.

Jag är ute efter en hund med något mer energi och arbetsvilja, dock ej med superhög aktivitetsnivå. Ej jakthund eller jakthundblandning utan mer av bruks-/vallhundstyp. Renras eller blandras spelar mindre roll som det känns just nu, det viktigaste är att hunden känns rätt för mina ambitioner och vårt vardagsliv.

Tack på förhand! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar