måndag, maj 07, 2012

Aquí vamos!

Efter den UNDERBART trevliga salsafesten på Don Guacamole i lördags så har jag helt plötsligt fått salsa-återfall!

Det var en av de roligaste salsafesterna hittills! Mycket folk, varav en del helt nya människor i sammanhanget och till och med några nya KILLAR! (den som är bekant med pardansvärlden vet vilket överskott på tjejer som brukar råda på dansfester, och att dansanta killar därför är väldigt eftertraktade på sådana tillställningar)
Stämningen var på topp, många par på dansgolvet under nästan varenda låt, och bra blandning på musiken! :)

Jag har idag, sedan jag kommit hem från jobbet, lysnat på salsa/merengue/bachatamusik non stop, samt skrivit ut några låttexter till ett par av mina favorit-latinolåtar.

Jag är fast besluten om att jag ska lära mig spanska, så att jag äntligen kan sjunga med i låtarna PÅ RIKTIGT och förstå vad texterna handlar om!

Det är ju pinsamt att inte kunna spanska när man lyssnar på så mycket musik med spansk sång som jag gör!

Men nu ska det bli ändring på det!

Låtar som jag skrivit ut texterna till:
La Charanga Habanera - Gozando en la Habana
Elvis Crespo - Suavemente (har även skrivit ut texten till Rix FM-versionen)
Proyecto Uno - El Tiburon
Juan Luis Guerra - La Travesia

Nu kör vi!
Aquí vamos! ^^


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar