söndag, maj 27, 2012

Jag vet inte, just nu.

Jag vet inte hur jag vill att mitt liv ska se ut. Jag vet inte var jag vill vara om en månad, eller om tio månader. Jag vet inte heller hur jag vill vara, eller med vem.

Det enda jag kan veta är vad jag känner och vad jag vill just nu.

Just nu
vill jag vara glad och göra sådant som jag tycker om, med människor jag tycker om! Just nu vill jag låta livet ta mig någonstans, och liksom bara hänga med. Just nu vill jag njuta av tanken att resten av mitt liv är en bok med oskrivna blad, och vetskapen om att det är endast jag själv som bestämmer vad där skall skrivas i framtiden. Jag tror att det är detta som kallas frihet.

Just nu vet jag inte vad jag vill senare. Men det kommer jag att veta då.

Senare, alltså.

Jag kan inget lova, bara leva.

En av modell-för-en-dag-bilderna. Det bör göras om inom en snar framtid! Jag tror det finns någonstans här i norr också??

1 kommentar: