onsdag, maj 09, 2012

Nu byter vi ämne ett tag...

Det kommer nog bli aningen mer salsa/spanska och mindre hund i bloggen framöver.

Mitt salsaintresse har liksom fått en nytändning sedan festen i lördags. Jag har fått salsa-återfall! :O

Dels så var det skönt att få svänga loss ordentligt efter så lång tid utan en riktigt fartfylld salsafest, men det är även frihetskänslan som gjort mig danspigg igen. Att ha gått ur danssektionen (japp så är det) känns förstås både trist och kul, men just nu känns det mest bara FRITT! Hädanefter blir det dans när jag känner för det, och övriga dagar så kan jag välja att låta bli. Jag kommer endast att dansa för att ha roligt, utan måsten eller plikter!

Visst var jag med och höll salsakurser för att det var kul, för det är det. Och visst var det roligt och spännande att planera och medverka på aktiviteter och evenemang såsom uppvisningar, Lulekalaset, fridanserna mm. Men man var ju ändå där i egenskap av sektionsmedlem och instruktör.

Nu när jag inte har någon särskild roll, utan bara vistas som en i mängden på dansgolvet, så känner jag den där rejäla glädjen komma krypandes tillbaka i kroppen igen.

Det där jag kände när jag började dansa salsa, hösten 2009. När jag blev förälskad i latinamerikansk dans och bara ville lära mig mer och mer, och helst alltihop på en gång!

Nu ser jag fram emot nästa tillfälle att få dansa igen, vilket ser ut att bli på fredag. Då anordnar danssektionen salsakväll på Stuk.

Jag längtar... ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar