måndag, december 31, 2012

Varför drog jag ut på det?

Uppdatering av läget när det gäller ämnet för mitt blogginlägg publicerat den 11e december:

Det har visat sig att min nya vän ville vara mer än vän med mig. Jag hade det nog på känn egentligen, men ville inte se det.
Jag hade velat vara bara vän, men att ha en vänskapsrelation med någon som egentligen vill gå längre än så är ingen hit. Det är i alla fall min erfarenhet av liknande situationer.
Det är oerhört tungt att vara obesvarat förälskad i någon, och det är obekvämt och jobbigt att veta att en vän är förälskad i en.

Jag har därför sagt till personen ifråga att vi inte bör ha kontakt mer, för bådas bästa.

Varför drog jag ut på det?
Jo, för så länge jag inte ville inse det så kunde vi fortfarande vara vänner. Men faktum är ju att detta var oundvikligt - ju längre jag har dragit ut på det, desto mer känslor har det funnits tid för att utveckla.
Förr eller senare hade jag ändå varit tvungen att antingen fråga rakt ut som jag gjorde nu, eller få det bekräftat på något annat sätt.

Nu är det som det är, trist nog, men det är bara att se framåt och hoppas på att det kommande året bjuder på nya värdefulla relationer :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar