torsdag, januari 03, 2013

Nyårslöfte

Jag ska bli bättre på att säga vad jag tycker. Jag började redan under nyårskvällen genom att erkänna för en kompis att hennes taklampa inte föll mig i smaken. Det kan låta som en liten grej, men jag brukar vanligtvis vara än mer försiktig och diplomatisk än så, så det så!

Jag vill även sträva mot att bli bättre på att säga ifrån. Det är visserligen också en variant av att säga vad man tycker, men att säga ifrån är det jag har svårast för.
Även om jag kan tycka att någonting är väldigt fel så sitter det låååångt inne att säga ifrån ordentligt. Jag vill inte skapa ännu större problem och håller därför tyst. Detta sker dock ofta på bekostnad av någon annan/någonting annat, vilket ju inte heller är bra.
Jag ångrar mig nästan alltid och kan till och med få dåligt samvete över att jag inte sa ifrån trots att jag ansåg att någonting gick fel till.

Jag kommer att göra mitt bästa för att visa vad jag tycker och vill, och den som inte trivs med det får antingen gilla läget eller gå.

Jag har många gånger försökt att hålla kvar personer i mitt liv bara för att jag är rädd att de ska försvinna och  att jag ska bli ensam. Men jag har bestämt mig för att jag inte vill ha folk i mitt liv som egentligen inte vill vara där.
Jag tror att jag är väldigt bra på att anpassa mig efter andras tycke, att få folk att tycka om mig. Jag uttrycker mig gärna men aldrig några råa sanningar, skarpa kommentarer eller helt ärliga åsikter. Jag har istället valt att fila ned kanterna lite och säga en del men hålla inne resten.

Ärlighet varar längst, och jag ska försöka vara rakare och ärligare från och med nu.
Take it or leave it.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar