tisdag, januari 08, 2013

PMS-varning - håll avståndet!

Igår var jag och Merlin på Sensia och tränade. Vi höll oss till maskinerna i gymmet och tränade ben, armar och nacke. Redan när vi möttes upp och skulle sätta igång att träna hade Merlin sagt att han hade planerat en överraskning till mig i slutet av dagens träningspass. Jag gissade på att vi skulle träna lite boxning på säcken i gymmet eftersom han gillar fighting och säkert är nyfiken på att se vad jag går för när det gäller sådant. "Ja jag kan väl ställa upp och slå några slag och sparka lite ifall han vill det, det ger ju ändå bra träning", tänkte jag.

När vi hade tränat i nästan två timmar avslöjade han att vi skulle träna boxning, men på ett PASS! Han tyckte alltså att vi skulle träna i en timme till!

Till saken hör att min PMS den dagen var den värsta hittills i mitt liv. Innan vi åkte till gymmet hade vi tränat bugg i drygt en timme, och under den träningen blev jag irriterad så fort det inte gick som jag ville eller mina steg inte kändes helt bra. Till slut ledsnade jag och bad att vi skulle åka och gymma istället. Väl på gymmet blev jag frustrerad och gnällde på stegmaskinen under uppvärmningen och krävde att Merlin bytte med så att jag fick värma upp på crosstrainern istället.

Mitt humör var alltså inte helt lätthanterligt just igår, och ändå envisades Merlin med att vi skulle köra ett boxningspass på en timme UTÖVER två timmar gymträning!?

Jäklar vad sur jag blev! Jag tänkte på Tindra som redan hade varit ensam hemma i över 3 timmar, och jag tänkte på att jag skulle hinna äta middag, långpromenera Tindra OCH plugga spanska innan läggdags. Min plan sprack helt, och en dag som denna var det INTE kul. Jag tjurade ihop totalt.
Om jag inte hade kämpat emot så skulle jag enkelt ha börjat störtgråta, skrika och slå på saker (= Merlin?) där och då!

Det slutade med att vi trots allt gick på passet, men det gav inte så mycket. Gråten fanns kvar i halsen, jag var fortfarande förbannad och jag hade fortfarande inte den minsta lust att ta i.
Jag tog mig halvhjärtat igenom timmen, bara för att få det överstökat.

Jag kan helt klart tänka mig att boxning kan vara både kul, jobbigt och peppande, men under andra omständigheter.
Om jag inte har lust så går det inte, så enkelt är det.
Nästa vecka ska jag köra BodyCombat för första gången på över ett år, det ska bli så jäkla kul och jag är redan taggad! Då ska Merlin bannemig få se mig slåss ordentligt! :O
(då blir det visserligen i luften, men ändå)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar