fredag, januari 04, 2013

Jag måste bara!

Jag måste ta körkort nu, så är det bara.
Jag överlever inte länge till om jag ska fortsätta leva så här isolerat och beroende av andras tjänster och godhet.

Medan andra umgås med vänner om kvällarna, åker iväg på evenemang eller tar en spontan tur till storheden för lite shopping så sitter jag fast här hemma. Jag och Tindra, strandade på Bergviken.

Jag känner ingen som bor här i området.
Jag vill också kunna ta mig iväg någonstans om jag får lust till det.
Buss finns ju men jag är less på att behöva planera mina resor i detalj och passa tider och ha mig. Jag har bussat i snart 6 år, det räcker nu :(

Att välja att stanna hemma om kvällarna och helgerna för att man vill det är en sak, och att tvingas göra det för att man inte har något val är en helt annan.

På söndag ska jag övningsköra för första gången på över ett år.

Nu ska det gå.

1 kommentar:

  1. Wooho! Det klarar du galant! Lycka till på söndag!

    SvaraRadera