söndag, januari 13, 2013

Mardrömmar är aldrig kul!

Jag drömde att jag skulle till Sigma centrum. På vägen dit såg jag två personer som stod på parkeringen och hade fuffens för sig. Det handlade om försäljning av någon typ av tablett eller piller = knark.
Jag fortsatte att gå, men ett ögonblick senare så hade jag på något mystiskt sätt fått tag på påsen med tabletterna. Så vad skulle jag göra med den? Jag beslutade mig för att göra mig av med dem. så jag rev hål i påsen och tömde ut innehållet i en papperskorg utanför centrumet. (Kan nämna att påsens storlek var tämligen orealistisk om jag ska gå efter vad jag sett om sådant här på teve - den var stor som en 2-liters fryspåse ungefär, full med tabletter.)

Jag gick in på en toalett inne i centrumet, och plötsligt slet de två männen upp dörren och sa att "vi såg dig gå förbi oss där utanför, var är våra grejer??"
Jag sa var jag hade gjort av dem och de försäkrade mig om att "det här kommer du att få ångra!".

Sedan blev det helt plötsligt ett himla ståhej! Polisen kom (någon slags specialstyrka) och grep personer till höger och vänster, det var skolavslutning och jag fick beröm för mitt agerande som tydligen lett till att en massa dumma skurkar hade fångats in!
Jag minns att jag trots det inte kände mig särskilt glad i drömmen. Jag stod istället bara där, med gråt i halsen, och med den ene mannens ord fortfarande ringande i mina öron - "det här kommer du att få ångra".
Jag var rädd och frustrerad, nästan så att jag ångrade det jag gjort. Jag visste att det var dett rätta att göra, men ändå kändes det fel. Skulle jag råka illa ut nu?

Sedan kom mamma med in i bilden. Jag var jätteledsen eftersom jag från ingenstans hade kommit på att jag hade åkt ner till Stockholm över helgen och lämnat Tindra ensam i lägenheten i Luleå!
"Vad har jag gjort!? Hon kan ju inte vara inlåst en hel helg själv! Och jag har bara en nyckel!", snörvlade jag medan tårarna rann och kroppen skakade. Allt var skit, jag kände mig som en hemsk person och jag ville bara att allting skulle ta slut.

Då vaknade jag, med våta ögon och hög puls.
Usch! :(

1 kommentar: