söndag, januari 06, 2013

Och bilen går bra?

Övningskörningen idag gick superbra! :D
Det märktes knappt att jag inte har övningskört med Jasmine sedan någon gång i november 2011(!).

Vi höll oss på ett nästan biltomt område i Luleå för att mjukstarta och mest repetera eftersom det var så länge sedan jag körde. Men jag som körde hem därifrån sedan också, så lite körning på mer trafikerade vägar blev det som avslutning :)

Dagens andra inbokade aktivitet var buggträning. Det dansades i 1½ timme, och även det gick hyfsat bra! Jag fick några råd från andra dansare om hur jag ska trampa rätt, och det behövdes. Eftersom all den bugg jag har lärt mig hittills har lärts ut till mig av samma person så känner jag mig inte helt säker på att jag gör rätt. Det har ingenting att göra med att min "lärare" är dålig, det är bara jag som är osäker. Jag är rädd att jag lär mig fel och vill liksom få bekräftat en extra gång att det inte är det.
Det är lättare att lära nytt än att lära om, så det är bäst att göra rätt från början för annars kan det bli kämpigt att ändra på det sedan!

När jag kom hem så skickade jag in en anmälan om medlemskap i LBS (Luleå Bugg & Swing), samt skickade iväg ett mail med en fråga om ifall det finns möjlighet att efteranmäla sig till nybörjarkursen som startar nu i slutet av januari. Vi får se vad de svarar.

Tanken var att jag skulle gymma idag också, men så blev det inte. Vi tar det imorgon istället ;)
Enligt coach Merlin ska det bli underarmar, axlar och rumpa på nästa pass, så på tisdag kommer jag inte att våga sätta mig ner någonstans för risken att inte kunna ta mig upp igen sedan! :P

Nu ska det kvällsrastas hund och sedan sovas.

God natt, världen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar