onsdag, december 05, 2012

Bostad sökes!

Så här ligger det till:
Jag bor just nu i en fin liten lägenhet tillsammans med min hund. Jag har nära till jobbet, fina hundvänliga grönområden runt knuten och promenadavstånd in till stan. Det låter väl bra?

Problemet är bara att det inte är min lägenhet. Det är en bostadsrätt, och jag korttidshyr den av lägenhetsägaren.
Det ursprungliga kontraktet sträckte sig 6 månader - från den 1a juli till den sista december.
Jag fick det nyligen förlängt en månad, och som det ser ut nu så bor jag alltså här fram till den sista januari.

Om jag inte hittar en ny bostad som jag kan flytta till innan den sista januari så blir jag bostadslös.

Chansen finns att jag får mitt nuvarande hyreskontrakt förlängt ytterligare någon månad, men det är ingenting jag kan räkna med.

Det enda alternativet för mig ser i nuläget ut att vara att ta mitt pick och pack (och hunden) och flytta ner till min familj i Stockholm. Jag har de senaste åren planerat att jag ska flytta dit, men inte så här hastigt. Jag vill känna mig "klar" med Luleå först. Jag vill hinna avsluta eller lämna över pågående fritidsprojekt, jag vill säga hej då till både folk och platser, och jag vill gärna ha någon typ av plan på hur jag vill att mitt 08-liv ska se ut när jag väl flyttar.

Så vänder jag mig till er, mina nära och kära, för hjälp med att hitta en bostad antingen i Luleå eller i norrort utanför Stockholm. Jag kommer från Upplands Väsby och har större delen min familj kvar där så det är där någonstans i krokarna jag vill hamna när jag flyttar ner - Sollentuna/Väsby/Märsta.

När det gäller Luleå så är de enda kraven att min hund kan flytta med och att jag kan ta mig till jobbet till fots, med cykel eller med buss då jag inte har körkort.

Jag är skötsam och min hund likaså. Jag betalar räkningar i tid, har ytterst sällan hemmafester och tar alltid bort luddet i tvättstugans torktumlare. Min hund för inget väsen av sig och är omtyckt av alla.

Snälla, tipsa mig om ni hör om något boende som kan passa!
Tack på förhand! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar