söndag, december 09, 2012

Jag måste ta tag i saker och ting!

Det finns så mycket människor omkring mig, men ändå vet jag inte vem jag ska prata med.
Jag vet liksom inte vad jag vill säga egentligen!

Vill jag ha tröst?
Ja, det vill jag nog.
Vill jag förklara mig och få medhåll, som någon sorts bekräftelse på att jag faktiskt inte har gjort ALLTING fel de senaste månaderna?
Jo, det skulle också kännas rätt skönt.

Men mest av allt skulle jag vilja att någon förstod mig!
Att någon fick prova att uppleva det jag har upplevt. Att känna allt det jag känner, tänka alla tankarna jag tänker, och befinna sig i den situationen som jag befinner mig i.
Men det går inte.
Och hur mycket jag än vill, så kan jag inte trolla bort all den där röran...

Det ska bli otroligt skönt att gå till kuratorn igen nu till veckan!

Världens bästa hund värmer sin mattes knä
En annan sak som jag tänker mycket på just nu är hur jag vill fira min födelsedag.
Vill jag ens fira den, och hur då i sådana fall?

Just nu vill jag mest bara ligga under täcket och försöka sova bort timmarna. Tur att jag har Tindra, för utan henne hade jag faktiskt kunnat stanna inne all min lediga tid. Jag har för det mesta ingen lust alls för någonting. Lägenheten har inte städats ordentligt på flera veckor, jag själv är inte heller direkt det fräschaste på jorden, disken täcker hela min diskbänk och tvättkorgen är full. Jag ligger efter med skolarbete.
Jag har snart ingenstans att bo längre, men jag vill helst inte lämna Luleå riktigt än.
Jag måste ta tag i saker och ting!

Tror inte att jag skulle lyckas ha riktigt kul just nu, om så bara för en kväll, men det skulle helt klart vara skönt att omge sig med goda vänner...

Jo, det blir nog ett firande ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar