onsdag, april 01, 2009

Vårväder!

Wiiie! Solen skiner ute, snön smälter och det droppar ordentligt från tak och träd. Det känns bra, vill att snön ska försvinna nu. Jag har ingenting emot vinter, men då ska det vara VINTER. Inte sådär lite halvkallt och plusgrader emellanåt så att det smälter och fryser om vartannat. Livsfarligt att promenera ute ju, när det är isbana på flertalet ställen!

Jag har klarat mig igenom min första Luleåvinter, I SURVIVED! Nu går det mot ljusare tider, eller närmare bestämt dygnet-runt-ljusa =) Imorgon har jag bott här i fyra månader, det känns som lång tid när jag tänker efter.

Det är jobbigt emellanåt, särskilt på senaste tiden. Jag känner mig oftare ensam, saknar min familj och saknar vänner att umgås med. Flertalet personer här är väldigt dåliga på att höra av sig, de enda jag umgås med regelbundet är Halli (som jag anser inte räknas eftersom han är min snubbe, och man därför kan ta för givet att vi umgås), och Claire. Och så Jens och Micke och några till när det är party :P

Jag längtar efter att mamma ska komma hit, och förhoppningsvis dra med Vonka också. Som det ser ut så kommer de över Kristi himmelsfärdshelgen, inte över valborg som det först var tänkt =/ Men men, när de väl kommer så ska jag ta vara på varenda minut ^^

Och jag ska ner till Stockholm snart igen, tre dagar veckan efter påskhelgen. Jag åker tåg ner och flyger hem. Det ska bli spännande att åka nattåg, har aldrig gjort det förut. Jag tror att jag kommer gilla det, det verkar rätt mysigt och jag tycker att det är sövande att åka tåg och buss.

Snart ska jag följa med Halli och Claire ut i det fina vädret (4,5 plusgrader nu), jag ska följa dem till skolan och sedan gå till Ica och köpa jäst. Ska baka morotsbröd tänkte jag, i mammas fotspår :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar