fredag, april 24, 2009

Rörigt...

Sitter i skolans datorsal nu. Kom hit halv 10 för att börja första lektionen 10.15. Trodde jag ja!
Så var det ju självklart inte. Min helglånga jobbledighet började inte på det bästa sättet. När jag sedan upptäckte att planerna för idag kommer att krocka helt och hållet gjord eju inte det saken bättre...

Plan:
Skola 10.15 - 14.30
Åka till Kvantum och handla med Halli
Middag
Tvätta
Slappa hela kvällen och njuta av att kunna vara uppe sent en fredag för ovanlighetens skull!

Ändring:
Skola 13.00-16.00
Folk kommer till Halli vid 17.00 för grillning och bastu (jag hade för tillfället glömt bort det, men jag trodde inte heller att de skulle komma så tidigt)

Detta innebär:
att Halli måste åka och handla tidigare, alltså innan jag slutat skolan och kan följa med.
att jag inte kommer hinna tvätta idag, utan måste göra det imorgon eller på söndag.
att jag kanske inte kommer kunna vara på så bra humör som jag hade velat ikväll på grund av allt strul...



Ny plan:
Boka om tvättstugetid
Vi åker och handlar innan min lektion börjar, Claire följer också med
Skola
Grilla + basta + försöka vara på bra humör även om kvällen inte kommer bli som jag hade tänkt mig.
Den kanske blir bättre?


Jag kan inte fortsätta såhär. Stressa upp mig över sådana här saker, bli frustrerad och gråtfärdig. Det händer ofta, och jag vet inte varför. Jag brukade inte vara sådan. För ett år sedan var det ovanligt ATT jag grät, det hände väl ett par gånger om året. Nu händer det genomsnittligen ett några gånger i månaden.
Halli är så snäll och tröstar mig. För snäll?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar