onsdag, april 29, 2009

Att bli vuxen

  • Skaffa ett jobb
  • Flytta hemifrån (ju längre desto bättre), helst till egen lägenhet
  • Flytta ihop med din pojk-/flickvän
  • Skaffa hund
  • Skaffa barn
  • Köpa hus
  • Dricka kaffe

De två första punkterna har jag uppfyllt sedan en tid tillbaka nu, men om tre månader kommer även punkt 3 att bli verklighet!

Jag och Halli var och kollade på en lägenhet idag, vi hade bokat den och stod etta i kön. Detta innebar att om vi gillade lägenheten så var det bara att tacka ja och så skulle den bli vår. Vi gillade den, och vi tackade ja.

På väg till lägenheten var vi förbi Studentbos kontor och skrev på uppsägningsparren för båda våra lägenheter, det kändes läskigt att göra det innan vi ens visste att vi skulle hitta någon lägenhet vi gillade. Genom att göra som vi gjorde riskerade vi att stå utan ens EN av våra lägenheter i slutet av juli. Men det löste sig ju fint, jäkla Halli att ha rätt. Han var helt lugn om saken och sa "Det löser sig ska du se" :P

Efterår for vi in till stan, jag köpte lite allergimedicin, Halli köpte solglajjor och två skjortor. Han är bättre på att göra av med pengar än vad jag är :P Och så var vi på systemet och köpte alkoholfritt vin! Jag är glad att Halli ska vara nykter imorgon, det gör mig lite stolt på nåt vis ^^ Känns nog som att mitt val att inte dricka uppfattas på rätt sätt av andra. Jag hoppas det väcker en tanke hos NÅGON åtminstone.

På hemvägen gjorde vi ett stopp vid jobbet för att köpa kött att grilla imorgon, och mat att äta idag (Halli skulle bjuda, det blev kyckling/bacon/viltgryta + bulgur). Och så unnade vi oss en varsin mjukglass att njuta av medan vi väntade på bussen. Vi har riktigt god mjukis på jobbet faktiskt, och den kostar bara 10kr! :O
Jag tog saltlakrits/violströssel på min, mums! Halli tog jordgubbstopping OCH polkagrisströssel, gott det med :P

Det var rätt fint väder idag. Solen höll sig framme större delen av dagen, dock inte hela tiden. Men det känns att det är vår - värmen finns i luften, snön försvinner i rask takt =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar