fredag, maj 01, 2009

Konstig

Jag känner mig konstig. Det kan bero på att mitt matintag har varit ytterst annorlunda idag, och inte på ett bra sätt.

11.00 -Vaknar, och min mage blev som vanligt inom kort frukostsugen. Jag har inget bröd hemma så jag fick idén att baka lite mumsiga scones! Jag letade fram receptet på internet och började plocka fram ingredienserna, för att sedan upptäcka att jag hade en deciliter filmjölk för lite! >.<

12.30 - Jag och Halli (som hade sovit @my place) gick hem till Halli för att väcka Anton. Jag äter en banan för att lugna min mage en smula. Vi hade planerat att fara in till stan och till Kvantum idag för att panta alla burkar från igår, och sedan köpa mjukglass för pengarna.

13.10
- Vi tar Antons bil och kör mot stan. Det var tur att han hade bilen eftersom vi hade föga lust att släpa med oss fem kassar pantburkar på bussen. Vi går till teknikmagasinet för att anton ska köpa ett radiostyrt flygplan, alternativt en helikopter. Han står och jämför lite mellan de olika modellerna men har svårt att bestämma sig. Så vi går därifrån för att tänka över saken lite.

Vi åker ner till nya fiket i Smedjan som ganska nyligen öppnat, bara för att checka, och sedan smiter jag in på Lindex där jag får syn på ett par klänningar. Medan jag provar plagg efter plagg kilar killarna tillbaka till teknikmagasinet och kommer tilllbaka lagom till att jag är färdigprovad. Det blev två flygplan till Anton och en skjorta och ett linne till mig. Har på mig linnet nu, me likes it very much!



Vid provning av kläder blir min viktnedgång väldigt tydlig, det är lite läskigt. Det var länge sedan jag ens tänkte tanken att prova någonting i storlek 36 eller 38, det känns som att jag alltid har varit 40/medium. Men skjortan jag köpte var storlek 38, och linnet var Small!

Vi gjorde ett sista stopp för att Halli skulle köpa kroppssmet med fuskfärg (i andras mun kallat brun-utan-sol).

15.00 - Efter shoppingturen bar det av mot Kvantum, vilket jag nu har besökt båda mina lediga dagar den här veckan.. Känns både bra och dåligt - dåligt att behöva åka till jobbet på fritiden, men det känns bra att veta att man ska dit utan att jobba :P

Vi pantade burkarna, köpte lite mat, en grill (yeah!) och äter en varsin mjukglass.

Vi åkte hem och lämnade av sakerna, jag åt en till banan, och sedan åkte vi vidare till Sunderby sjukhus för att hälsa på Hallis papi som drabbas av en infektion i buken =/ Han var dock rätt pigg trots omständigheterna, och han sa att han mådde bättre och bättre så det går ju åt rätt håll=)

17.00 - Väl hemma igen skruvar vi ihop grillen för att sedan börja fixa iordning. Jag hjälpte till med skrivandet, men medan matlagningen pågick nere på gården låg jag i Hallis säng och dåsade som följd av mitt matslarv under dagen. Jag hade inte ätit något redigt sedan gårdagens middag, och min kropp klarar inte av sådana förhållanden särskilt bra...

18.00 - MAT! Resten av köttet vi köpte till igår, närmare bestämt hickorymarinerad fläskfilé, plus sex olika sorters potatissallad, kvarlämnat av festfolket från igår kväll. Detta gav oss tillfälle att smaka och jämföra alla, för att sedan utse den bästa av dem. Min favorit var den jag gjorde själv, den blev grymt mycket godare än jag först hade trott att det skulle bli! Av de köpta sorterna ansåg vi att K-salats Lyx potatissallad (grön förpackning) var bäst. De andra var knappt bra alls =/

Resten av kvällen har vi suttit vid datorn och kollat på youtubeklipp och roliga länkar. Bland andra:





"Wow Jocke - Björn Gustavsson"





"Gas station fail"





"Grotesco - Ett kilo mjöl"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar