söndag, maj 17, 2009

Personalfest igår

Jag har hört om sådana. Mest en massa dåliga saker som tydligen brukar hända. Jag hade dock aldrig varit på en förut, så det blev personalfest-premiär.

Jag var en aning skeptisk, men det var ändå med en viss nyfikenhet jag såg fram emot kvällen.

Det var förfest i lunchrummet på Kvantum (YEAH!), start 16.00. Jag blev tvungen att cykla mig ner dit, eftersom jag hade glömt bort att det var lördag och det visst inte gick någon buss som jag hade trott. Jag tappar bort dagarna ibland, det blir så när man jobbar helg ofta, och är ledig på varsagar.

Väl framme på jobbet bjöds det på snacks, cider(4,5 eller 7%) och öl, och där var 53 ICA-anställda som glatt tog för sig. När det var dags att ge sig av följde all kvarvarande dricka med på bussen. Hur skulle detta sluta...

Vid sextiden kom vår inhyrda buss och hämtade oss, för en resa mot Western farm (http://www.westernfarm.se/) i Boden.


Det var mycket prat i bussen, ett högljutt sorl från främsta till bakersta raden. Jag satt bredvid Sara, en tjej jämnårig med mig som jag hejat på när vi passerat varandra på jobbet. Hon var trevlig, det verkar alla jämnåriga jag har pratat med på jobbet vara *tumme upp*

Vi kom fram, toaköade, och styrde sedan stegen mot matsalen. Det var jättefint överallt, både utomhus och inne i matsalsbyggnaden. Ute spelades westernmusik lågt i högtalare lite överallt mellan husen, man såg ett par gamla hästkärror, en bar, en bank och en hel del andra byggnader runt om i den lilla cowboy-byn. Det var coolt, I liked it! :D


Matsalen var stor och där fanns också en scen, vi skulle få njuta av middagsunderhållning som visade sig vara grymt bra! De körde en bred blandning av de mest kända musikalerna, 3-5 låtar ur varje. Det var Grease, Hair, Chicago, Moulin Rouge, Mamma Mia, Fantomen på operan och ett par till.

De flesta i vårt sällskap var dock en aning för glada i hatten för att kunna uppskatta showen till fullo. Det var synd. Dels för deras egen skull, men mest för att de troligtvis förstörde upplevelsen för de övriga sällskapen i salongen, det var ju inte bara vi där.

Hur som helst - maten var klart godkänd. Det fanns inte några större saker att klaga på varken när det gällde förrätten, varmrätten eller efterrätten. Det enda skulle i sådana fall vara att varmrättsportionen kunde ha varit lite större. Som tur var åt jag mig mätt på efterrätten, som bestod av en maffig chokladdessert med grädde och bär. Du vet en sådan som man bara kan äta lite i taget av för att den smakar SÅ mycket choklad? :P

När partajet förflyttades till den intilliggande salen stod dans och mecanic bull-ridning på menyn. Och mer dricka förstås, för de som inte tyckte att de hade fått nog. Själv drack jag vatten ^^

Och det behövdes, för det blev riktigt svettigt på dansgolvet när folk väl hade satt igång att svinga sina lurviga. Det var bra musik - först countrymusik på CD, och senare ett liveband som körde såna där gamla låtar som alla känner oavsett ålder, musiksmak eller hemstad. Ett minus var att man inte fick önska låt, de körde som ett nummer istället. En inövad radda låtar från start till slut, med en kort paus därimellan. (och jag som ville dansa till Hooked on a feeling..)

Jag fick beröm från ett flertal personer för min tatuering, det var kul =)
"Guud vad fin. Vet du, det där är nog den fiiinaste tatueringen jag sett..." *tafsa på mitt ben*

Kl 12 var det stängningsdags för stället, bandet slutade spela och Kvantum-folket började så sakteligen bege sig mot parkeringen. Jag var på plats i bussen nästan först av alla, men resten av klungan tog tid på sig. Att sedan räkna in så att alla var med var inte heller det någon lätt uppgift. Allt som allt tog det 20 minuter för oss att komma iordning och börja rulla hemåt.

Om resan dit var högljudd så var bussresan hem VÄLDIGT högljudd. Prat, skrikande skratt, (inte särskilt fin) sång - med andra ord, så som fulla människor brukar låta :P

Jag blev avsläppt vid jobbet och jag cyklade hem i natten. Allt som allt var det en rolig kväll, även om jag saknade Halli att dansa foxtrot med. Otroligt att folk inte kan dansa riktig dans nu för tiden..?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar