måndag, mars 30, 2009

P.S.

Vill förtydliga lite när det gäller mitt ilskna inlägg från igår

Jag begär inte att alla ska sluta dricka, jag ber bara om en aning mer eftertänksamhet, att reflektera över saker som händer. Enligt mig så lär sig folk alltför sällan av sina, men även andras misstag. Om någon - du, en bekant, eller en främling på stan - råkar ut för någonting hemskt i samband med fylla, eller bara det faktum att personen är stupfull och helt klart har druckit för mycket för sitt eget bästa, vad gör folk då? Vad tänker folk då?

Jag tror att många inte påverkas av att se eller uppleva någonting sådant, eller så påverkas de men inte särskilt mycket. För hur många gör inte om det igen? Gång på gång super sig folk över gränsen, gång på gång inträffar slagsmål och misshandel där alkohol är inblandat, gång på gång kräks det under fest.

Så snälla, tänk efter. Gör inte om dina misstag.

Och inte andras heller

Jag kommer nog aldrig glömma killen från i lördags. Att se honom i det skicket gjorde avtryck.
Så vill jag aldrig må.
Jag har slutat dricka - problemet löst!
Så som han mådde hoppas jag även att få slippa se någon i min närhet må.
Men det är väl antagligen för mycket begärt...

D.S.

1 kommentar:

  1. Du är alldeles underbar: Hur fick jag en så klok och insiktsfull dotter????

    SvaraRadera