måndag, augusti 25, 2008

Mixed feelings

Kärlek är det bästa som finns. Och det värsta.


Det finns två sidor av allt, två sätt att se på saker, två sätt att känna inför saker. Det finns gott i allt och ont i allt.

Saknad är jobbigt, men det kan också vara underbart. Såhär ser jag på det: att sakna någonting under en bestämd tid känns bra, för man vet att det/den man längtar efter kommer till en så småningom. Och när det väl inträffar, gör din längtan att det hela känns så mycket bättre.
Värre är det att sakna någonting man inte vet att man kommer att få uppleva. Någonting man hoppas på så enormt mycket men inte inte kan vara säker på att det verkligen kommer inträffa. Nånsin

Exempel:
Dålig saknad - Jag vill träffa en kille jag älskar och som älskar mig lika mycket tillbaka.
Bra saknad - Att sakna en särskild person, som man vet att man kommer få träffa snart.

Det här blev nog det djupaste inlägget hittills... men det kommer nog flera framöver ^^

4 kommentarer:

  1. Looknig forward to part 2! excitning!!*gettin ze popcorn* :D

    SvaraRadera
  2. du ska se att allt blir bättre snart... :)

    själv är jag väldigt mycket i den "bra saknads" fasen just nu.. :D

    SvaraRadera
  3. Morph: Kan det möjligtvis ha någonting med en västeråsresa att göra? ;)

    SvaraRadera