tisdag, augusti 05, 2008

Anonyma klagomål haha!

NSD hade i gårdagens nummer recenserat samtliga kalasetspelningar, inklusive Machinae Supremacys.

Såhär löd deras, skriven av reportern Anna Holmberg:
"Jag har sett Machinae Supremacy spela live flera gånger och i fredags blev det en gång för mycket. Problemet med Machinae Supremacy är att de inte känns bra live trots alla pling-pling ljud och sid-metallen som de tydligen ska ha uppfunnit. Basisten Johan Palovaara lämnade bandet 2007 och ersattes av Johan Hedlund som har lika mycket karisma på scen som E-Type.
När sångaren Robert Sjärnström berättar till publiken att de har fans som har kommit för att se dem hela vägen från Finland börjar jag fundera på om de känner sig lurade. Det hade jag gjort i alla fal för jag gäspar lite lätt under hela spelningen.
När Palovaara lämnade bandet tog han med sig den lilla gnutta rock n roll som bandet hade i sig."


Ingetvidare bra omdöme det där, tur att jag inte alls håller med.
1. Dezo(Johan Hedlund) har VISST karisma. Han har faktiskt lyckats nå up till mina förväntningar som Poes efterträdare, och de kraven har ändå varit hyfsat höga från min sida eftersom jag tycker att Poe är en riktigt bra liveartist!
2. Det finska fanet hon nämner är mumppis - en snäll snubbe från Helsingfors och ett troget MaSu-fan (som jag faktiskt delat säng med en natt). Han är väldigt kritisk och påpekar ofta saker som han tycker behöver förbättras när det gäller Machinaes musik eller livespelningar. MEN, den här spelningen var enligt honom den bästa han sett hittills, och DET är inte illa!

Nu har hur som helst samma reporter skrivit ett blogginlägg på NSDs hemsida:
Machinae Supremacy...
Helt otroligt att folk orkar antyda en massa saker som tydligen ska ligga bakom min sågning av Machinae Supremacy. Jag har sett dem live flera gånger, intervjuat dem, filmat tex en av deras spelningar på Kulturens hus som var jävligt bra och jag har bara haft gott att säga om dem. MEN spelningen på kalaset var inte bra och jag står för att Johan Hedlund inte är klockren som ny basist. Så är det bara. Det är helt otroligt att så många orkar skriva in till mig och mina kollegor som jobbade på kalaset och spy galla över det vi skriver. Anonymt dessutom. SUCK.



Haha! Detta är skoj för de som hänger med. Tomas? :P


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar