lördag, augusti 16, 2008

Kärt återseende, plus lite till

Idag vill jag dela med mig av flera saker.

1. Igår kom en kille fram till mig på jobbet för att fråga var han kunde hitta nudlar (inte budgetnudlarna för en femma, utan "riktiga"). Det var Viktor! :O För de som inte vet så är han en god vän till mig, men vi ses knappt alls. Sist var nog på hans mammas födelsedagsfest för drygt ett år sedan, då jag och syrran var servitriser.
Sanning: man vet att man är bra vänner när det kan gå år utan att man träffas, men när man väl ses igen så känns det som igår. Vänskapen finns kvar, lika stark, som om inget hade hänt. Som om man aldrig har skiljts åt över huvud taget. Sånt känns bra

2. Imorse när jag var på väg från bussen till jobbet fick jag ett mms från en annan vän, Linus. Och jag blev helt upprymd av det. "Yoel, Nathalie och Linus hälsar :) L: 52cm V:3480g"
Wiiie, en jättesöt liten pojkbebbe liggandes på sin uttmattade men otroligt lyckliga mammas bröst! ^^ Grattis Linus, och lycka till med allt! Det kommer säkert bli en bra grabb

3. Nostalgia, part 2
Och slutligen - nästa plock från Pelle Plutt-boken:

"Vad är det som är rött och åker upp och ner?"

Gissa via kommentarer, rätt svar får en muffin!


5 kommentarer:

  1. Ett lingon i en hiss ;P

    Ha en trevlig söndag

    SvaraRadera
  2. Ahh det var det där du snacka om igår?.. Får fina flashbackz! hmm jaa lätt fråga du hade. Bring me ze moffinz!!! mihihih Ett lingon i en hiss.

    SvaraRadera
  3. Mikael svarade rätt först, synd Halli ;P
    Hmm, hur ska vi göra då, posta den? =/

    SvaraRadera
  4. SKIT HELVETE!!! jag ville ha den.. ajja.. fokk it.. behöver inte dina muffinz!

    SvaraRadera