lördag, november 29, 2008

Krogen och "göra en Halli"

Igår begav jag och Sabrina oss mot Uppsala. Kvällen blev inte riktigt som planerad, vilket jag också hade räknat med. Mina krogkvällar brukar inte gå som planerat :P

Jag och Sabrina tog tåget från Märsta, Tim hoppade på i Knivsta. (Oplanerat 1: Hercan missade tåget på grund av plånboksletande hemma)
Vi mötte upp Firre på Uppsala station, han skulle inte dricka och hade tagit bilen.
Vi gick till People, ett partyställe med dansgolv och två barer - tänk fjortis. Jag var danssugen och dansa skulle jag göra. (Oplanerat 2: Tim visste att några andra av hans kompisar var på en pub en bit bort och gick dit istället) Jag, Sabrina och Firre gick iaf in på People, tog ett par drinkar var, Firres var dock alkoholfria :P En kille bredvid oss spillde ut sin öl över bardisken när han precis fått den, vilket från och med nu kallas för att "göra en Halli", uttrycket myntat av: mig. *Puss på dig sötnos ;)

Vi dansade en stund, jag blev tafsad på bröstet av okänd person *blä* och sen begav även vi oss mot Williams, som puben Tim hade gått till heter. När vi kom dit träffade vi Hercan, Jocke, Cartman, Martin, WA plus ett gäng till. Hercan var på bra humör, Jocke var en aning sentimental och bjöd mig på en Xcider, och WA och jag drog igång ett djupt samtal, hur djupt det nu kan bli på fyllan. (Oplanerat 3: Tim hade dragit hem)
Gårkvällen var menat som en sista fest innan jag far, jag ville partaja med min vänner. Tim var den jag mest såg fram emot att umgås lite med, eftersom vi inte setts sedan studenten(!) Jag blev besviken på honom. Han var tydligen tvungen att gå för att matcha bussen hem, men det hade han inte sagt nånting om tidigare.
För att se det positiva: jag fick tillbaka min SlideShow-dogtag som legat hemma hos honom sedan i februari, och han kommer hit på middag imorgon.

Vi var på Williams ett tag och åkte sedan från Uppsala mot Märsta, Firre var så snäll och skulle skjutsa hem mig och Sabbi. (Oplanerat 4: Vi fick för oss att vi skulle till KC (krog i Märsta där sistaårseleverna hade sin 200-dagarsfest))
Vi träffade Malin, som hade förfestat med ett par kompisar hemma hos oss när jag åkte iväg till Uppsala. Hon var inte på bästa humöret, men det blev bättre senare när vi hade kommit in. Vi mötte massa gamla klasskompisar från högstadiet, och jag tror inte att det var en enda av dem som kände igen mig förrän jag presenterade mig hahaha! ^^

Strax innan tre tog jag och Malin en taxi hem, och hon pratade med Tompi i telefonen hela vägen :P Jag hade bett honom ringa mig någon gång under kvällen eftersom det var så länge sedan vi pratade, men nu blev det ändå mest Malin som pratade. Aja, vi ses nästa vecka Tomas? :P

Det var hur som helst en skoj kväll, trots allt. Tack, Firre och Sabbi =)

Nu ska jag iväg till storasyster Vonka, bajbaj!


_

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar