torsdag, november 27, 2008

Klippa band, känslomässigt kluven?

Igår avverkades min sista arbetsdag på ICA Maxi. Det var sorgligt. De hade fixat tårta och blommor till mig! ^^
Jag jobbade där nästan exakt ett halvår, och jag har trivts väldigt bra. Detta helt klart tack vare mina kollegor. Bra arbetskamrater kan göra vilket skitjobb som helst värt att gå till. Nu menar jag inte att mitt jobb var skit, men ja, ni fattar... ;P

På vägen hem blev det jobbigt. I helgen jobbade jag sista helgen med hundarna, och igår var det sista dagen på ICA. De två händelserna känns inte särskilt sorgliga i sig, men igår när jag satt på tåget på väg hem från jobbet så kändes det. Det känns att jag har börjat klippa av banden jag har här i Sthlm, för att börja om helt och hållet uppe i Luleå. Imorgon blir det fest, på lördag är det fika med familj och lite släkt, på söndag har jag bjudit hit mina närmsta vänner på middag Och så ska Marina vara med också.

Ikväll ska jag och Marina baka. Snickers, mums... Det blir ännu en sak vi gör tillsammans mycket bara för att jag snart ska fara. I alla fall från min sida. Jag vill umgås med henne så mycket som möjligt sista dagarna, för jag kommer sakna henne sedan...

Jag slits mellan det sorgliga med att flytta, och att längta efter Luleå och allt vad det innebär. Ju närmare flyttdagen kommer, bara 5 dagar kvar nu, desto mer längtar jag efter Halli och att äntligen flytta. Men jag känner även mer och mer av allt det andra - alla hejdå och "sista" av allting. Det pågår med andra ord en känslokamp inom mig. Jag är kluven

_

4 kommentarer:

  1. Ja klart jag ska komma upp när du har fått lägenhet då ska vi parta! ;D

    SvaraRadera
  2. Jisses, jag förstår dig mer än väl, var likadant för mig, var väldigt kluven och det var jättejobbigt att ha det där "sista". Men du har en stor skillnad du känner massor med folk här uppe så det kommer bli super! Halli saknar dig massor också ;) och ja jag med *kram*

    SvaraRadera
  3. ^_^ Kommer ta hand om dig så bra jag kan gummsan^_^ Finns alltid plats i min famn när du behöver tröstas eller bara en kram =)

    Love ya :)

    SvaraRadera
  4. Malin:
    Yay, partay syrrään! ;D

    C.:
    Ja jag är glad att jag har mina vänner där uppe(då inberäknat dig), jag vet ju att jag inte blir helt ensam :P
    Å andra sidan hade jag ju inte flyttat upp om det inte vore för mina vänner där. Och så Halli såklart ^^
    Jag tror nog det kommer gå fint =) Vi ses snart, kramar

    Chazed:
    Halliballi min sötaste! ^^ Tack för att du finns... PUSS! <3

    SvaraRadera