lördag, november 22, 2008

Shopping och hundar

De senaste.. 10 dagarna, har jag shoppat mer kläder än vad jag vanligtvis gör på ett år eller så :P
- Vinterkängor, vinterstövlar, skjorta, två par jeans, ett par mjukisbyxor, en t-shirt, ett linne, en stickad kofta, en hoodie, ett skärp, ett par vantar...och så mobilen :P Sammanlagt ca 5500 pengar :S

MEN, sanningen är att jag faktiskt behöver allt jag köpt, eftersom jag som sagt inte köper särskilt mycket kläder vanligtvis. Måste liksom "köpa ikapp" nu innan jag flyttar. Dels för att det gör att jag kan slänga mycket av mina gamla kläder och byta ut dem mot nytt, och dels för att det finns större klädesutbud i Sthlm än i Luleå. Så jag passar därför på att handla här nere INNAN jag far. Mer att släpa med mig när jag flyttar om 10 dagar, men det jag bär är schyssta grejjer ;P

Och jag jobbar med hundarna den här helgen, min sista helg på försvarsmakten för övrigt. Vem vet, jag kanske kommer tillbaka någon gång, det återstår att se. Det var skönt att vara ute idag, har varit härligt vinterväder! Ett par minusgrader, snö och solsken. Har man inte världens bästa arbetsmiljö??

Jag känner mig otålig i kroppen, understimulerad. Jag behöver ett ordentligt träningspass, att riktigt tömma ur mig massa energi! Jag har inte kört BC på ettpar veckor nu, det känns trist. Senaste veckan har jag iofs undvikit det eftersom jag inte varit helt bra i halsen och inte velat förvärra det. Hade varit usel tajming :P Längtar tills jag fixat gymkort och kan börja träna ordentligt! Vet inte hur mycket jag nu kommer ha tid med, vid sidan av jobb och plugg, men jag hoppas att det kommer fixa sig =) Ska eventuellt börja springa igen också, bara jag skaffar mig ett par bra löparskor först.

Saker och ting känns bra.

10 dagar

_

2 kommentarer: