fredag, november 21, 2008

Tjuvlyssnat.se, norra Sverige

O'Learys nattklubb, Örnsköldsvik
Två tjejer ~20 står på dansgolvet och tittar besviket på varandra när DJ:n ~50 säger att detta var kvällens sista låt och tackar för sig. Den ena tjejen går fram till DJ-båset.
Tjejen: Snälla, kan du inte spela en låt till?
DJ:n: Hörrudu, jag ska upp och jaga älg om tre timmar. Jag har inte tid med sånt här!

Lokalbuss, Luleå
Två killar ~17 sitter bredvid varandra på en buss, det är mörkt och snöar kraftigt utanför bussen.
Kille 1 (fundersamt): Alltså, varför snöar det alltid mest under lyktstolparna?

Kallax Flygplats, Luleå
På nedervåningen checkar man in med hjälp av fingeravtryck i en scanner. Boarding-gate är sedan på övervåningen. Två tjejer ~16 kommer fram till gaten.
Tjej 1: Vad ska vi göra nu?
Gateman ~50: Jaa.. har ni kört med fingret där nere?

Ica Kvantums parkering, Skellefteå
En grupp barn ~7 pratar om Halloween.
Pojke 1: Tänk om man vore ett monster.
De andra: Läskigt!
Pojke 2: Tänk om man vore Dracula.
De andra: Uuuusch!
Pojke 1: Christer Sjögren!
De andra barnen (skriker): Aaahh! (och springer iväg åt olika håll i panik)


Kallax flygplats
En man ~40 ringer sin fru på mobilen.
Mannen: Hej älskling! Gud vad jag saknat dig! Ja, nu är jag på flygplatsen. Mmmm… Mmmm…. Men har du diskat och dammsugit då? Jaha… Men dammsugit då? NÄHÄ!?
Mannen slänger argsint på luren, fnyser och går sedan till cafeterian och beställer en stor stark.


Piteå gågata
Två kvinnor ~40 står och pratar då Kvinna 1:s man kommer ut ur blomsteraffären bredvid med en bukett röda rosor.Kvinna 1: Neeej, inte igen!Kvinna 2: Vadå, gillar du inte rosor?Kvinna 1: Jo självklart, men nu förväntar han sig att jag ska ligga på rygg med benen i vädret de kommande dagarna, och vem har tid med det?Kvinna 2: Jo, det såklart. Ta inte emot dem.


Tema - överdriven utseendefixering bland ungdomar
2:ans buss, Sundsvall
Två fjortistjejer, ~17, pratar om lite allt möjligt när bussen kör förbi ett vägarbetsområde.
Tjej 1 (uppspelt): Titta, en ångvält! Visst heter det ångvält, va?! Jag skulle vilja köra över någons tår med en sån!
Tjej 2 ser fundersam ut.
Tjej 2: Vad smal man kan bli av sådana…

Bussen mellan Skellefteå och Lövånger
Tjej ~16 (till sin tjejkompis ~16): Alltså… det absolut bästa jag vet, det är att lägga på min foundation från Make up store! Jag blir så lycklig då!
Kompisen nickar instämmande.





_

1 kommentar: