fredag, november 21, 2008

Insikt och saknad


Förra helgen spenderade jag hos mamma, det var mysigt. Det var sista helgen med henne innan jag far. Inte lika mysigt. =/

Det börjar kännas nu. Mitt huvud har nyligen insett att jag faktiskt kommer åka ifrån min familj snart, och satt igång massa känslor. Jobbigt men inte särskilt konstigt. Är väl iofs ett gott tecken när man vet att man kommer sakna sin familj så mycket, det tyder ju på att jag trivs med dem allihop. Marina kommer jag sakna nåt enormt. Min lilla krulltott till lillasyster, som utvecklats så mycket de senaste åren, hittat sig själv, utvecklat självförtroende stil och bra musiksmak(tagit efter syster sin?) ;P Nu får du "klara av pappa" själv, men var inte en sån tonåring, det kommer bara sätta käppar i hjulen för dig. Så sluta upp med fjortisfasonerna, och därmed pasta!

Och Igor, älskade hårboll! Hundar är en sån typisk "sak" som man inte saknar ordentligt förrän de är borta. När man är här hemma så finns han ju liksom alltid omkring en, dock oftast i köket. Du kan klappa, pussa på och mysa med honom närhelst du får lust, och han klagar inte! De mesiga försöken till skrämmande skall när man kommer hem sent och han tar dig för en tjuv, snarkningarna från korgen när familjen sitter och ser på teve, rullandet i snön under vintrarna och i gräset om somrarna. Jag kommer sakna det, jag kommer sakna Igge. Mycket

Jag jobbar med hundarna i helgen, så då ska jag säga hejdå till dem också. Även det kommer bli sorgligt,då man självklart skaffat sig favoriter bland alla vovvarna, efter att ha jobbar där snart ett år. Men vem vet, någon av dem kanske blir utplacerad i Luleå hehe :P


_

2 kommentarer:

  1. nu har jag hittat hit, :)
    när flyttar du? känns som det var nyss jag hörde det från Hercules,, hur är det, blir det ni 2 som flyttar eller drar du själv?

    Hoppas det blir bra iaf, Luleå är en härlig stad! =)

    SvaraRadera
  2. Välkommen välkommen ;)
    Jag flyttar om 11 dagar/ 1½ vecka, själv, och jag ska bo hos Halli tills jag fixar egen lägenhet. Hercules ska fortsätta söka jobb i Luleå, så eventuellt flyttar han upp senare han också =)

    Ja det hoppas jag med, men det löser sig nog ^^

    SvaraRadera