torsdag, november 13, 2008

Uppsägning och avsked

Jag pratade nyss i telefon med min nuvarande chef Sonny och meddelade att jag nu säger upp mig. Att jag fått nytt jobb visste han dock redan, eftersom min BLIVANDE chef ringde upp honom förra veckan, dagen innan min anställningsintervju, och hörde sig för om hur jag var som anställd. Under vårt samtal nyss berättade Sonny vad han hade sagt om mig, och det var bara positiva ord! Guud vad skönt det var att höra min chef berömma mig på det viset, känns oerhört bra att han och resten av mina kollegor uppskattar mitt arbete under tiden jag jobbat åt/med dem.

Igår berättade jag för tre av mina kollegor att jag fixat nytt jobb och därmed flyttar norrut redan om tre veckor. De blev självklart glada för min skull, de vet hur mycket jag har velat det här, hur länge jag har försökt få ihop allting för att en flytt skulle bli möjlig. Samtidigt sa de att de kommer sakna mig, och att de fruktar att min ersättare kommer vara någon flamsig tonårsbrud.

Jag mår bra. Precis nu mår jag jättebra. Men det blir nog ännu bättre ;)

Jag planerar att ha någon slags avskedsträff men mina närmaste vänner. Det är ju trots allt 90 mil, och jag vet faktiskt inte när jag kommer ner nästa gång. Och någonting säger mig att det kommer ta ett tag innan folk kommer och besöker mig där uppe, även om jag hoppas att det inte tar alltför lång tid. Jag vill så gärna via mina kompisar vad det är jag blivit så fäst vid just i Luleå.

Först tänkte jag att jag skulle fixa nån liten middag här hemma den 30e - bjuda hit lite folk, äta och prata lite(eller massa) skit. MEN. De senaste dagarna har jag varit så otroligt partysugen, och eftersom jag inte har partajat så har suget inte heller släppt. Jag fick därför idén att gå ut och festa sista fredagen innan jag far, den 28e alltså. Dra med några roliga snubbar/snubbinnor, åka in till stan och gå till nåt kul ställe, eller varför inte flera? ^^
Sista partyt innan jag blir Lulebo, vad sägs?

*preparing for takeoff*

t_

2 kommentarer: