måndag, december 01, 2008

Vänner + tacopaj = sant

Sååå, idag har jag haft mina närmsta vänner över på middag, och kvällen kunde inte ha blivit bättre! =)

Värdar: Jag och lillasyster Marina
Gäster: Dennis och lillebror Patrik, Kevser, Hercan, Angelika
Hedersgäst: Tim

Jag for och handlade på Willy:s på förmiddagen, och jag fällde några tårar på bussen hem när jag insåg att detta sklle bli sista gången jag träffade alla dessa underbara människor på 1 ½ månad eller så.
Kevser kom tidigare än de andra för att hjälpa mig med maten. Dagens rätt: Tacopaj à la Erica

Vid tretiden hade de flesta kommit och maten stod i ugnen. Vi dukade i vardagsrummet och satte igång filmen Horton (mitt och Marinas val). Vi åt och pratade och skrattade, och allting kändes jättebra! =) Jag fick superfina blommor, ett kort och en choklad-fondue *mums* Vad sägs om det Halli? ;P

Efter Horton såg vi på Vuxna människor, också en kul film (Hercans val). Jag kände att komedier passade den här kvällen bra, jag ville inte ha gråtkalas :P Och till filmen åt vi mina berömda snickers som jag och Marina bakade häromdagen. De tog slut

Folk for hem allteftersom, tills bara Hercan fortfarande var kvar. Han stannade ett bra tag längre än de andra, vi fikade med pappa och Kicki (saffransbulle med vit choklad inuti) och pratade lite allmänt om att flytta hemifrån - jobb, ekonomi, körkort mm.

Hercan satt en stund och plinkade lite självkomponerade melodier på Marinas gitarr, och jag satt bredvid i soffan och lyssnade. Även då rann ett par tårar nedför min kind.
Han ska komma hit imorgon kväll igen, det är jag tacksam för. Jag kommer nog vara en aning emotionell då men jag hoppas, och tror, att han kan ha en lugnande effekt på mig sådär kvällen innan Flytten.

Ska gå och lägga mig snart... Mycket tankar i huvudet. Kommer nog ha svårt att somna.


På tisdag...

_

5 kommentarer:

  1. Nu är ja ju grymt nyfiken på hur det går för dig, sluta inte skriva nu när du kommer upp.. Det vet du säkert redan att i BD gäller detta; "det är lika bra å sluta drömma, det går åt helvete iallafall" så slipper du bli så besviken om de inte blir som du tänkt.. :) :(

    SvaraRadera
  2. Hehe :P
    Vet inte vem du är, "Anonym", men jag håller med om att jag varit oerhört dålig på att skriva här sedan jag flyttade upp - jag har ju trots allt bott här i 1 ½ vecka nu. Jag ska försöka bättra mig, lovar! ;)

    PS:
    "BD"? :P
    DS.

    SvaraRadera
  3. http://sv.wikipedia.org/wiki/L%C3%A4nsbokstav

    SvaraRadera
  4. Åsså citatet; http://sv.wikipedia.org/wiki/Euskefeurat

    SvaraRadera
  5. Kollade länkarna
    Men frågan kvarstår - vem är du? :P

    SvaraRadera