fredag, september 14, 2012

Jag ska prata med någon

Jag vänder mig till dig, världen.

Går det att ha en ex-pojkvän/-flickvän som vän efter att förhållandet tagit slut?
Hur nära kan/bör man vara?

Om en person blir sårad i en viss situation, är det då denna persons eget ansvar att backa undan eller bör omgivningen hjälpa genom att ta avstånd de också?

Hur hanterar man en situation där ens egna känslor, tro och vilja inte rimmar med vad som troligtvis är bäst i ett större perspektiv? När det som känns rätt för "mig" antagligen inte är bäst för "oss", och då självfallet även tvärtom.

Jag ska prata med någon. För att förhoppningsvis lyckas reda ut vart jag står, vad jag vill och vad som blir bäst. Jag vill veta vad jag ska ta mig till för att slippa känna mig så kluven och osams med mig själv och med andra. Jag ska då även passa på att ta upp sådant som inte ställer till med problem just nu, men som jag mått dåligt över till och från under en längre tid (som exempelvis min prestationsångest i vissa sammanhang).
Jag hoppas att jag får den hjälp jag behöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar