måndag, september 17, 2012

I ärlighetens namn...

Hörrni flirtkulor där ute!
Det måste finnas någon av er som är som jag, eller?

Jag vill att du som läser detta ska fundera över och svara ärligt på en sak som gäller raggande/flirtande, uppmärksamhet och otrohet.
När det gäller sådana här saker så finns det inget "fel", bara en hel massa olika "rätt", så kom underfund med var du står i frågan och dela sedan hemskt gärna med dig av ditt resonemang i en (anonym?) kommentar till det här inlägget!


Jag radar upp några situationer eller handlingar, svaret kan vara "ja" eller "nej".
Vad betraktar Du som otrohet?
  1. Att ragga på/flirta med annan person än sin partner UTAN intention att komma någonvart med det?
  2. Att krama någon annan än sin partner.
  3. Att fantisera om eller tänka "djupare" tankar om någon annan än sin partner?
  4. Att ragga på/flirta med annan person MED intention att komma någonvart med det?
  5. Att pussa/kyssa/hångla med någon annan än sin partner.
  6. Att ha sex med någon annan än sin partner.
(I alla dessa exempel utgår jag från att det inte finns en överenskommelse inom förhållandet om att den här typen av händelser/handlingar accepteras. Jag har räknat upp dem på ett sätt som passar min syn på det hela, så känn dig fri att kasta om punkterna hej vilt!)

För mig går gränsen någonstans mellan punkt 3 och 4. Det beror på vilka tankar man haft när man tänkt på någon annan. Men jag skulle nog ändå inte definiera det som otrohet, utan mer som att man borde fundera över ifall man verkligen ska stanna kvar hos sin partner eller inte. Är man riktigt kär och engagerad i sitt förhållande med en annan person så finns det ingen annan, inte på det sättet. Det är i alla fall min erfarenhet och en tanke jag levt efter. Den dagen man eventuellt börjar tänka på eller titta åt andra, då bör det ringa en varningsklocka.

Lägg också märke till den tydliga uppdelning jag gjort mellan de två ragg-/flirtrelaterade punkterna. I mina ögon kan det vara STOR skillnad mellan två till synes exakt likadana handlingar. Ingen situation är den andra lik. Det beror helt och hållet på vad som försiggår inne i huvudet på en i den givna situationen.
Jag vet att det är så för att jag själv är rätt så flirtig av mig, som person. Jag tycker om att synas och höras, och jag njuter av att bli uppmärksammad (japp det låter ego, men jag är bara ärlig).

Detta är orsaken till att jag tar för mig en hel del i vissa sammanhang. Jag kan skämta för att folk ska skratta och jag ska känna mig rolig, jag kan prata mycket för att folk ska lyssna och jag ska känna mig viktig, jag kan klä mig fin någon dag då jag ska in stan för att jag ska känna mig snygg. Sådan är jag.

Jag tror att många känna igen sig i detta, men inte riktigt vill erkänna det för sig själva. Eller kanske för sig själva, men absolut inte för andra!
För det är ju fult att ta plats i Sverige. Tro inte att du är bättre än någon annan. Skryt inte. Showa inte.

Att jag beter på det här viset ibland betyder INTE att jag inte älskar min pojkvän! Det betyder inte att jag vill vara med någon annan än min pojkvän.
För mig är syftet att jag ska känna mig bra, inte att jag vill ragga upp någon.

Min spontana och egoistiska flirtighet ser antagligen ut som mer för den som ser på.
"Flirtar man så vill man ligga med personen, så är det ju."
Eller?

Nej så behöver det inte alls vara. Mitt flirtande är mer som mitt sätt att vara social, om än på ett något överdrivet sätt. Jag gillar att känna mig poppis, och det har jag alltid gjort. Åtminstone sedan den dag då jag för första gången kände mig poppis på riktigt. (Vilket kan ha varit någon gång i högstadiet ungefär??)
Den är en härlig känsla att få känna att folk tycker om en! Det är som en drog. Ingen vill ju känna sig impopulär och utanför? Jag ser helt enkelt till att jag inte gör det. De gånger jag får känslan av någon ogillar mig, eller då jag inser att det faktiskt ÄR så att personen gör det så mår jag dåligt över det och det kan sitta kvar rätt länge i mitt huvud.

Vad detta beteende beror på eller vad detta behov bottnar i vet jag inte, det kanske jag borde ta reda på för att kunna åtminstone mildra det lite..? =/

Tills dess - vi hörs och ses!

P.S.
Glöm inte att kommentera, jag vill ta del av er syn på saken!
D.S.

1 kommentar:

  1. 5ochh 6 Definitivt.. 4 är beroende på person och situation. Resten är trams

    SvaraRadera