måndag, oktober 28, 2013

Vad vill JAG?

Han vet vad han vill. Han vet precis vad han vill.
Vet vad som är viktigast. Vad han vill kämpa för och sikta på.

Jag då? Vad vill jag?
Jag vet mycket som jag absolut INTE vill just nu, men det är desto svårare åt andra hållet... =/

Hur vet jag vilka åsikter som är mina, och vilka som är andras?
Är detta vad jag faktiskt vill, eller är det bara vad  min omgivning förväntar sig?
Hur stor betydelse ska familj och vänners åsikter och förväntningar ha för mitt beslutsfattande?

"Inget" är min egen första reaktion, men det är inte så enkelt. Hur länge kommer de att finnas kvar om jag håller på och velar om mitt liv liv och min vilja fram och tillbaka..?

Ska jag låta bli att prova mig fram på mitt eget sätt för att inte riskera att förlora någons tillit?
Nej så ska det väl inte vara. Men varför känns det då som att det är dessa två alternativ som finns?
Pest eller kolera.
Det finns inget självklart "bästa alternativ", utan alla vägar har sina hinder och gropar.
Vilken väg har då de allra högsta hindren och djupaste groparna?

Ingen aning...

Alla vägar bär till lycka, eller?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar