måndag, oktober 21, 2013

Livet mittemellan

Just nu så bor jag varken i Stockholm eller i Luleå.
Jag och hundarna är tillfälligt inhysta hemma hos pappa i Stockholm, medan mina möbler och ägodelar befinner sig i en magasinbox uppe i Luleå.
Jag vet inte var jag vill bo, eller hur jag vill bo.

Jag vet inte vem jag vill bo tillsammans med, om jag nu vill bo tillsammans med någon alls.
Jag har inget stadigt förhållande, men jag har inte heller helt släppt taget om det som varit.

Jag ska känna mig fram den kommande tiden.
Som en blind med käpp ska jag sakta men säkert känna mig fram över stigen framför mig. Stöter jag på någonting som inte känns som det borde så står valet mellan att fortsätta framåt eller att vända om och finna en annan stig.
En tryggare stig.
Kanske en lite rakare och slätare stig.
Kanske rentav en bred, asfalterad väg!?

Vi får väl se när nästa bekymmer dyker upp och vad det då handlar om. Nya problem är nästan välkomna ifall det innebär att jag slipper att dras med samma gamla elände och välbekanta trubbel!

Jag behöver förändringen som sker just nu. Vissa saker vill jag behålla i mitt liv medan jag gärna glömmer andra och aldrig mer ser röken av dem!

Frågan är ju bara vad man bör behålla och vad man bör säga "hej då" till för gott. Men det kommer jag underfund med så småningom.

Tills dess så lever jag ett liv mittemellan då och sedan. Ett liv nu.

Höstlöv i höstsol

Mysbullen och Lille Skrutt.
Jag tror att detta är den vackraste bilden jag har tagit på dem båda tillsammans :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar