torsdag, oktober 09, 2008

Sol i hjärta, sol i sinne

Jag är glad. Jag är lycklig. Jag vill tillbaka till Luleå

De senaste två veckorna har mestadels varit tokbra

Jag höll på att längta ihjäl mig efter Halli, men till slut kom han där i rulltrappan på Arlanda. Så fort jag såg hans röda skosnören tog mitt hjärta ett skutt! Han fick en varm kram och ett par kyssar och jag mådde prima igen =) Han hade med sig presenter också - två doftljus (ros och vanilj, yamyam!), och en liten leksakstiger ^^ Spank you darling! ;)

Han kom på fredag kväll, men vi hann inte ligga i min säng och se på varandra (nya hobbyn?) särskilt länge innan Malin och Milena knackade på och undrade om vi ville följa med ut på lokala krogen - Kung Carl (KC).
- "Visst, varför inte?"

Vi drack en varsin drink och satt ned och pratade lite. Eller, vi drack en hel Long Island men bara en skvätt Grasshopper eftersom Halli oturligt nog råkade spilla ut det mesta av den precis när han köpt den *stackars sötnöt!* ^_^
Vi snackade bland annat med mina numera ex-klasskompisar Sabrina och Niklas. Niklas sa att han också har planer på att flytta till Luleå, men han verkade inte ha kommit lika långt i planeringen som jag och Hercules :P

Lördag: Åkte till Väsby med hela familjen för en omgång bowling, tänkte att det kanske skulle bli en bra get-to-know-aktivitet. Man vill ju att familj och pojkvän ska lära känna varandra lite liksom^^
Det visade sig att Halli var oväntat duktig på bowling, go Halli!

När vi kom hem blev det sängvila en stund innan det var dags för fika i form av ostbricka och kex och vindruvor. Halli glad norrlänning? =)

På kvällen åkte vi in till stan för Banditfest på ROQ, en biljardrockkrog vid Odenplan. Där drack vi några fler drinkar, samt ett varsitt provrör Jäger, och fick därmed även två Jägermeister-scarfar(japp, den "försvenskningen" av ordet används faktiskt). Det var trevligt, vi var där några timmar. Det blev dock inte mycket till dans - lokalen var rätt stor och de flesta sysselsatte sig med biljard :P
Jag ringde och hörde vad Dennis hade för sig eftersom jag visste att han var inne i stan den kvällen. Han var på Harry B James med några kompisar så vi åkte dit och träffade honom en snabbis och spenderade resten av kvällen där (mer dansande, wiie!)

På söndagen hade vi middag inbokad hos mami, men först åkte vi till Vonka och fikade. David och Edvin var också hemma och Halli blev poppis på direkten!
- "Han putta" sa Edvin och pekade på Halli från gungan när vi var i lekparken. Sedan blev det ännu bättre: gunga gungbräda, hissa sand och löv i lekställningen, klättra över Halli hemma i soffan, och när vi skulle gå - ge Halli en puss, på munnen! ^^ Gud va sött det var! <3 color="#ff6600">To be continued

1 kommentar:

  1. Duktig i bowling?! WTf. ur kiddin
    =? JAG KOM SIST!!! *GRRR*!!!!! aaargh!!:D men gillar din blog (L)

    SvaraRadera