onsdag, oktober 15, 2008

Fortsättning...

Så, här kommer resten av berättelsen om Hallis Sthlms-vecka :P


Söndag eftermiddag:
Jag gick med Halli och mamma hem till henne och vi lagade världens godaste tacopaj mums!
Vi skulle stanna över natten, och mamma skulle jobba dagen efter så jag och Halli sov i vardagsrummet. Men innan vi lade oss för att sova blev det glassätande och filmtittande – Kingpin och Dum&Dummare, vilket för övrigt är två av de roligaste filmerna ever enligt mig :D
Måndagen blev något av en slappardag. Vi åkte till Kista galleria en sväng för att kolla efter kläder åt Halli. Vi var inte där särskilt länge, efter ett par timmar började jag må lite dåligt – yrsel, en aning huvudvärk, lite illamående och trötthet. Det var troligtvis resultatet av de få sovtimmarna de senaste nätterna. Men när man väl ses så ska man ju inte slösa bort den dyrbara tiden med att sova!? befallning från storasyster Elin

Kvällen bestod av film, mera glass i form av Ben & Jerry's ”Cookie dough”, soffmys och självklart även lite Hallitittande ^^

På tisdag förmiddag åkte vi in till Sthlm för en runda på stan. Vi hade egentligen tänkt gå på Skansen, Hallis önskan, men det hanns inte med. Iofs gjorde det inte så mycket med tanke på att det började regna efter bara en stunds stadsvandring.

Vi åt i Kungshallen, och sedan gick vi en sväng nere i Hötorgshallen och betraktade det breda utbudet av matvaror. Konstigt, vardagligt, utländskt, inhemskt, frestande, motbjudande – där finns ALLT! (inklusive ost)
Vi köpte en strut Åre-chokladkolapraliner av sorten ”Tycker om dig”. Hihi

På eftermiddagen gick vi centralen och mötte upp Malin och Marcus för att sedan ta bussen till SVT-huset. Jag hade bokat in oss som publik på en inspelning av ExtraExtra. Jag var där med klassen för ett par år sedan och tyckte att det var riktigt skoj, så jag tänkte att vi kunde passa på att göra det nu när norrlänningen var nere i storstan ;P Och roligt var det, mycket tack vare favvokomikern Tomas Järvheden. Jag hoppas att hans egen teveshow ”Stå Upp” kommer tillbaka! =)

Planen för natten var att inte sova alls, eftersom Halli sorgligt nog skulle flyga hem följande förmiddag och vi ville ta vara på tiden som gott vi kunde. Planen gick sådär. Det blev tända ljus, film (Sleepers), godis, Tycker om dig-praliner och RedBull, men till slut somnade vi ändå i soffan. Det var väl vid femtiden eller så.

Onsdagen blev ingen kul dag. Många tårar, kramar, pussar och hejdå.
Jag åkte med Halli upp till Arlanda, hans flyg skulle avgå 14.15. Det blev lite mer tårar från min sida, och lite mer hålla om och trösta från Hallis sida. Usch och fy för distansförhållande >.<
Jag åkte från Arlanda direkt till jobbet för ett föga lockande stängningspass på ICA Maxi. Jag var både trött och nedstämd men lyckades klara mig igenom kvällen.
Jag minns att jag mitt i sorgligheterna på Arlanda sa ”nu kommer inte jag få kramas med dig på flera veckor”

Samma natt bokade jag en flygbiljett till Luleå för att resa dagen därpå...

1 kommentar:

  1. omg :D ser fram emot fortsättningen:D låter spännande ;P har typ inget minne av tisdagz natten där^^ Eller att vi såg lite av sleeperz kommer jag ihåg. men.. vi såg inte hela? Och somnade vi i soffan? Sov vi nå i sängen?:O Wot happeneD?!?! u drugged me didnt ya :(:(

    SvaraRadera