måndag, september 08, 2008

Lever Du idag?

Jag är arg. Arg på folk som har fastnat i nån tid för länge sedan. Folk som är emot internet, inte förstår sig på chattande och messande, och som anser att det är killen som "ska" vara den som anstränger sig när det gäller relationer! Han som ska flirta med henne, han som ska besöka henne, han som ska bjuda mest. Det funkar inte så, inte idag. Inte för mig.

Jag vill också visa att jag tycker om någon, jag vill också satsa lite, jag vill också ge - inte bara ta emot...

Ni som går omkring med förakt mot nytt, ni med gammeldags värderingar som hindrar er från att anpassa er, ni som vräker ut er fördomar och åsikter om saker ni inte vet någonting om - snälla förstå att ni kan såra folk? =/

Skäms!

3 kommentarer:

  1. Jag håller med dig... visserligen så tycker jag väl att det är jag som ska betala när man äter middag eller sånt, men det är är mer för att jag tycker om att bjuda, och även om jag inte är direkt rik så vill jag visa att jag anstränger mig. Det har liksom inte så mycket med att jag är kille, även om det är sånt man växer upp med och därför såklart blir påverkad av, utan mer att jag alltid försöker bjuda på mig själv när jag kan... :)
    Sen om tjejen känner att hon vill bjuda så är det klart att det är helt okej..

    SvaraRadera
  2. Jamen precis! Dagens samhälle är så fritt, vilket jag bara tycker känns bra. Normer som denna, att killen förväntas bjuda, känns lite knas. Alla ska få göra som de vill på den punkten, utan att någon annan ska komma med nedvärderande åsikter. Därmed pasta

    SvaraRadera
  3. hehe jaa.. jag skulle egentligen inte ha något emot alls att slippa betala just nu... känner mig lite splittrad.. var med nina på vårt "planerade" biobesök + middag idag, och igår var vi också på bio och åt middag, fast det var totalt oplanerat.. :P bara råkade bli så.. har gjort av med nästan två tusen på två dagar... :| fast det är det värt, helt klart.. jag håller på att bli jättekär.. :D wiie.. hur går det för dig och luleå och allt?

    SvaraRadera