torsdag, juli 31, 2008

Läskigt

Nu är det såhär va

Att när jag var på krogen i lördags så upptäckte jag att en fästing hade bitit sig fast i sidan på mig. Inte kul. Jag tog bort den med en pincett men huvudet blev kvar

Bettet kliade apmycket de första dagarna och har sett ut ungefär som ett myggbett - rött runt omkring och lite svullet. Det är väl inte särskilt konstigt tänkte jag, klart kroppen reagerar när det sitter ett fästinghuvud i huden på mig.

Men igår blev jag orolig. Anlände till Luleå igår(sitter hos Tomas nu) och hela kvällen mådde jag jättekonstigt. Jag kände mig lite yr, illamående, trött och så vidare...

Jag kom att tänka på färsingbettet, och på internet fick jag reda på att allt detta är symptom för borrelia, en fästingsjukdom som i vissa sällsynta fall kan bli riktigt allvarlig. Jag ska ringa till vårdcentralen nu, det ligger en bara ett par kvarter härifrån.

Läskigt... =/

EDIT: Var på vårdcentralen, fick penicillin, tog första tabletten nyss. Märktes på läkaren att jag är här uppe, han verkade inte alls van vid att behandla färstingbett :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar