onsdag, juli 09, 2008

Blodigt värre...

Idag när jag skulle ut och springa fick jag ett mess från turken som undrade om jag ville ut och gå. Klart jag ville.
Så det blev en långpromenad med vän och hund, sen dusch, sen fika med snickarna som fixar vårt garage, sen iväg till Stinsen för lite välbehövd shopping.

Måste bara säga det igen (förlåt till er som redan hört mitt gnäll om detta), men fy FAN vad svårt det ska vara att hitta en bh i rätt storlek! Jag lägger inte gärna ner 500 spänn på en, förlåt för hur jag är skapt liksom! >.<

Husomhelst, jag hittade i alla fall lite annat bra, och när jag satt på busshållsplatsen och skulle åka hem så såg jag blodbussen på parkeringen. Gensat hörde jag Elin uppmaning klinga i öronen: "Nu när du är 18 måste du ju börja ge blod också, som jag och mamma och Vonka gör =)". Visst tänkte jag.

Jag fick svara på massa frågor i ett formulär. "Har du tatuerat dig under de senaste 6 månaderna?", "Tar du någon medicin, vilken, orsak?", "Har du haft någon ny sexpartner under de senaste tre månaderna?", "Har du någon sjukdom?", osv osv....
Sen stal de tre provrör blod från mig, de rackarna! :O
Å andra sidan fick jag en macka och en festis efteråt, så det jämnar ut sig ^^

De hör av sig inom tre veckor om det är nåt fel på det. Om det inte är det ska jag dit igen och lämna, men då blir det hela 4,5dl - 10% av allt jag har! Hoppas jag överlever, nu när jag fått börja gå på krogen och allt


Sanning: Att ha stor byst är inte alltid så jävla kul som folk tror...

2 kommentarer:

  1. men jäklar, vågar inte lämna blod, då får man väl reda på allt skit man har i kroppen ;-)

    500:- e dom såå jäkla dyra?? eller ska du uberspec med inbyggd fläkt eller??? i så fall är man glad att man e kille.

    hoppas allt e tervebra, ska lägga mig nu

    SvaraRadera
  2. jo det är så dyrt, iaf om man ska hitta en i min cp-storlek som dessutom SER BRA UT. Blir till att gå i spec-affärer...

    gonatt, terve tolle tompa ;)

    SvaraRadera