lördag, juli 19, 2008

Crazy night

Såhär var planen:
Jag skulle åka in till stan och träffa en gammal lulebo på krogen och snacka lite. Fick kontakt på helgon och har gemenamma bekanta, och jag ville hitta på nåt så varför inte gå ut tänkte jag.
Jag ska dock jobba idag så jag skulle försöka att komma därifrån lite tidigare.

Såhär blev det:
Jag var inte sugen på att åka hem själv sedan, så jag frågade Malin och hon var sugen på att följa med ut. Självklart. Så nu var vi två, och det blev Crazy nights på Harry B James, precis som sist
Luleåsnubben meddelar att han jobbar till sent och inte kan komma.
Malin bojfränd och en av hans polare meddelar att de också ska ut. Och gissa vart...

Kompisen har jag träffat en gång förut, man kan inte direkt säga att det klickade. Och så nu...*skakar uppgivet på huvudet* Det är illa när en kille smeker en på låret men inte fattar hinten när man inte reagerar på det överhuvudtaget?

Jag kunde ha givit dig ett leende, jag kunde ha smekt tillbaka, jag kunde ha börjat hångla med dig på en gång.
Jag kunde ha gjort nånting, men det gjorde jag inte...

Face it: Jag är inte intresserad, grabben

Såhär slutade det:
Vi gick därifrån vid två, för att ta nattbussen tio över. Vi hann precis, tack vare att Malin tog av sig klackskorna och sprang barfota genom sthlm city i natten, bra jobbat syrran!

Kom hem, käkade mackor, kröp isäng. Sen ringde telefonen. "Terve tolle..."
En kvarts samtal, sen sa vi gonatt och jag lade mig för att sova några välbehövda timmar.
Telefonen ringer igen, och ytterligare ett kort samtal.

Sen påminner jag mig själv om att nu måste jag verkligen sova för att orka komma upp till jobbet över huvud taget, och stänger därför av mobilen när det ringer för tredje gången.

Sorry - skulle gärna snackat men tidpunkten var inte den bästa

Hörs ikväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar