torsdag, januari 16, 2014

1, 2, 3, 4

1. Vill tipsa om den nya Disney-filmen "Frozen", den är jättekul! :D
Men den SKALL ses på engelska, för snögubben Olafs röst är underbart klockren! ^^

2. Igår startade den här terminens träningssäsong, och jag är numera deltagare i klubbens tävlingsgrupp på avancerad nivå (mm, just det!). Träningen var riktigt skoj, och jag kände mig duktig! Inför den här terminen så känner jag mig framför allt peppad att visa vad jag går för och bevisa att jag faktiskt hör hemma i den gruppen trots att jag har hoppat över den första tävlingsgruppsnivån. Vi kände blickar från vissa håll under tiden vi dansade fritt i par, och det verkade vara "bra" blickar. Vi ska allt visa dem, haha! :P
Jag fick dock ont i vänster höft i slutet av passet, och går idag mer som en 84-åring än en 24-åring...

3. Vi har äntligen bokat in vår första buggtävling! Den 22a februari bussar en last danstävlande, ledare och supportrar från vår dansförening ner till en tävling i Ö-vik. Jag har paxat två platser åt oss på den bussen men väntar på bekräftelse om att vi får plats. *hoppas hoppas*

4. Jag har pluggat mer än vanligt de senaste dagarna, för igår hade vi testtenta. Syftet med den var att både vi själva och läraren skulle se ungefär hur vi ligger till kunskapsmässigt så att läraren kan anpassa lektionerna framöver på ett bra sätt, och så att vi elever får ett hum om vilka kapitel vi bör plugga mer/mindre. Även om det här provet inte på något sätt var betygsgrundande så ville jag ju självklart göra så bra ifrån mig som möjligt, och jag satte därför ribban högt! (som vanligt) Det gick över förväntan så jag är nöjd :)
Nu blir det mer fokus på körkortet framöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar