lördag, december 28, 2013

Börfdäj! (del 2)

Jag beslöt mig för att spara de två paketen som hade kommit med posten tills på julafton. Och jag skulle vänta med att öppna det stora paketet tills min sambo kom hem från jobbet.

Istället började jag göra mig i ordning inför kvällen. Jag hade blivit tillsagd att vara redo att åka kl halv fem. Vi hade planerat att gå ut på krogen i Boden just den här kvällen, för att se lite nya ansikten och nya ställen för en gångs skull.
Mitt i benrakningen ringer sambon och frågar om jag hinner bli klar till kl 4 istället. Det kunde jag inte :P
Eller, det hade jag kanske kunnat, men då hade jag varit tvungen att stressa som en tok, och då hade jag inte kunnat vara lika noga med klädval, sminkning och hårfixande och då hade jag inte känt mig
så där riktigt riktigt fin som man ju vill vara på sin födelsedag och så hade jag kanske blivit på sämre humör på grund av stressen… Och det ville jag inte.
Klockan 16.29 satte vi oss i bilen och åkte in mot stan. DET kallar jag tajming.

Jag visste inte vad M hade planerat för oss, men jag kände på mig att det skulle bli bra!
Vi gick till Max för middag.
Han: ”Om du hade hunnit göra dig i ordning tidigare så hade vi ätit någon annanstans, någonstans finare, men nu får det bli så här.”
Jag: ”Max blir jättebra, gulle!”

Sedan hade vi tydligen lite tid att ta död på, så vi gick och strosade i butiker en stund. Jag anade redan vad det var vi skulle göra sedan, men jag sade ingenting.
Och jag hade rätt - vi skulle på bio! :D
Vi såg The Hobbit (del 2?), vilken var halvbra enligt mig. Ordagrant alltså. Den första halvan av filmen var seg och ganska tråkig, men den andra halvan var riktigt spännande!
Tack vare den där andra halvan vill jag se även nästa del! :P
De fina kyssarna och det mysiga handhållandet var dock ändå det bästa av allt!

Efter bion så åkte vi hem för att rasta hundarna och ta det lite lugnt innan vi skulle ut. Och för att öppna mitt stora paket så klart! ^^
M filmade händelsen, då han anade att det skulle bli lite tokigt och kul att se på.

Jag fick ett gratulationskort (som antydde att jag blir 100 år, tack för det) som jag läste igenom. Sedan satte jag igång med paketöppningen!

Det var inslaget i paketpapper och silvertejp. Mycket silvertejp. Jag krigade mig in i lådan, där jag till slut fann... ingenting särskilt!
Jag måste ha sett ut som ett stort frågetecken, för det var precis så jag kände mig. När sedan Merlin påstod att det finns ledtrådar i gratulationskortet så blev jag än mer förbryllad.
Det hela slutade med att Merlin avslöjade tanken bakom det hela, och gick och tog fram själva presenten som hela tiden hade legat i ett annat rum.

Och det var en ONEPIECE! :D

Det var det enda jag hade önskat mig från honom och jag blev sååå glad!
Att det var en äkta Onepiece gav mig nästan skuldkänslor eftersom jag vet att de kan vara väldigt dyra. Jag hade varit lika glad över en kopia från vilken klädeskedja som helst, men jag erkänner att det kändes coolt att få en äkta ^^

Efter paketöppningen så rastade vi hundarna och sedan slängde vi oss i soffan och laddade för utgång. Ingen av oss var dock helpigg och jag beslutade (eftersom det ju faktiskt var min födelsedag) att vi skulle skippa att åka till Boden och gå till nya Allstar här i Luleå istället, för där hade jag inte varit än.

"Ikväll kommer du inte att behöva spendera en krona, för idag fyller du år", sade Merlin när vi gick in, och jag kände mig härligt bortskämd ^^ 

Och så blev det.
Kvällen var underbar, men det var knappast Allstars förtjänst! Musiken var sådär och ljudnivån (särskilt basen) var för hög, men det vi reagerade mest på var det extremt jobbiga ljussättningen på dansgolvet! Stroboskopet användes helt fel och alldeles för mycket, det var igång nästintill konstant i mer än en timmes tid. Man slapp inte undan det ens om man bara satt vid något av borden i närheten av dansgolvet (men det var ju självklart ännu värre dansgolvet).

Dessa saker spelade dock mindre roll just den kvällen, för jag och Merlin var ute tillsammans och ägnade vår uppmärksamhet åt varandra. Det var väldigt mysigt och det kändes som att inget kunde förstöra mitt humör den kvällen :)

Sammanfattningsvis så hade jag en helt perfekt födelsedag!
Nästa gång är det min 25-årsdag.
Då vill jag ha kalas.
Ett stort kalas ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar