lördag, december 21, 2013

Börfdäj! (del 1)

Igår var det min födelsedag, och den var toppen!

Strax efter klockan tolv på natten, när det hade hunnit vara min födelsedag i typ två minuter, så fick jag först en grattispuss och sedan fick jag min första present eftersom Merlin inte kunde hålla sig längre! Haha :P
Han frågade om jag inte ville öppna det stora paketet också, men jag sade att jag tänkte vänta tills på eftermiddagen när han har kommit hem från jobbet. Jag tycker att det är lustigt att han är så otålig när det gäller mina presenter!
Det STORA paketet
FödelseDAGEN började när jag vaknade av att Merlin plötsligt satte sig upp i sängen och nyvaket frågade "Vad är klockan??".
Han hade försovit sig. Bara en halvtimme ungefär, men ändå. Han satte igång med att göra sig i ordning och jag hjälpte honom att plocka fram matlådan han skulle ha med sig. När vi skulle säga hejdå så sade han "Typiskt, jag som har köpt tårta och tänkte sjunga för dig i sängen...".
Det gjorde mig glad bara att veta han hade planerat att göra det, det spelade mindre roll att det inte blev av. det kändes ju redan som en födelsedag! :P

När han hade åkt gick jag och lade mig i sängen igen och sov några timmar till. För att jag kunde.

Under dagen så pysslade jag med lite grejer i lägenheten och sedan åkte jag in till stan. Där hade jag två uppdrag:
1. Att hämta ut en födelsedagspresent från min familj
2. Att köpa ett par fina strumpbyxor att ha till klänningen under kvällen

Jag gick till Procurator först. En av mina systrar jobbar på det företaget, fast i en butik i en annan stad. Jag visade upp gratulationskortet jag fått i brevlådan dagen innan för personalen, som genast plockade fram ett fint inslaget paket och en Twist-påse. Kul idé att få använda en grattis-kort som en sorts biljett! :D
Jag småpratade med en av de anställda en kort stund och fick beröm för att jag bar "en riktig halsduk" (min Luleå hockey-halsduk).
Oh yeah.
Rimma kan de också! :P

Rundan på stan resulterade i ungefär 6 par strumpbyxor, men de jag inte väljer att använda lämnar jag helt enkelt tillbaka nästa vecka.

När jag kom hem öppnade jag paketet jag hade hämtat ut. Det var ett underställ i merinoull, en perfekt present till någon som bor på ett ställe där 25 minusgrader inte är ovanligt så här års! (Tack, familjen!)
Därefter gick jag ut med hundarna en sväng och sedan började jag fixa mig fin då jag blivit tillsagd att vara redo att åka klockan halv fem. När posten kom så fanns där ett stort vadderat kuvert adresserat till mig. Det är så spännande att få sådan post, det gör det lite mindre trist att bo långt ifrån sin familj!

Kuvertet visade sig vara från en annan av mina systrar. Där i låg tre Daim, en påse Nonstop och två paket! På en av god jul-etiketterna som prydde de båda paketen stod mitt namn skrivet med en lite annorlunda skrivstil. Mitt namn stod stavat med "k". Den etiketten var helt klart finast :)

:)
De som fattar bör skratta åt detta, det gjorde i alla fall vi! :D
Godis, godis, godis!
Fortsätter på detta inlägg vid ett senare tillfälle!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar