måndag, augusti 15, 2011

Lydnadsklass 1, här kommer vi!

Det blir en minst sagt busy höst!

  • Jobb drygt 50%
  • Studier 50%
  • Salsa 2-3 kvällar/vecka
  • Körkort
  • Lydnadsträning med Tindra
Jag vet inte vad jag är mest taggad på. Det ska bli kul att varva jobbet med lite pluggande (Djurs medverkan i vård och socialt arbete, 15hp), jag är pressad och peppad på att ta körkortet inom de närmaste månaderna (om jag inte lyckas blir jag tvungen att ansöka om nytt övningskörningstillstånd), men jag har gjort väldigt stora framsteg med Tindra i lydnaden bara de senaste dagarna!

Jag har gjort ett nytt träningsschema till henne där jag satt upp vilka moment vi ska träna vilken vecka. Jag har även läst på lite i min "Lydnadsboken" (av Memea Mohlin) för att lära mig hur jag på bästa sätt tränar min hund på de olika delarna.

Och så har jag fått lite expertråd av en hundägande bekant. Själv har hon två högenergiska extrema arbetshundar, vilka hon har himla fin pli på!
Jag skulle inte klara av EN sådan hund just nu, Tindra räcker gott och väl ^^

Vi fick lite tips på justeringar i fotgåendet, och det blev SÅ mycket bättre redan under det träningspasset! Det är detaljerna som gör det, och de är svåra att upptäcka själv.

Imorgon ska jag ut och övningsköra en sväng. Jag har bokat min första körskolelektion på torsdag, och jag vill ju inte vara helt lost inför läraren ^^

Vi får se om jag ändå lyckas klämma in lite lydnad någonstans under dagen...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar