torsdag, september 23, 2010

Aaah, alkoholhelvete!

Nu är jag igång igen! Frustrerad, ilsken och less.


Less på "dagens ungdom", plus alla andra idioter som inte FATTAR att alkohol förstör samhället!
Ilsken över att alkohol över huvud taget FINNS, för tänk vad skönt det vore annars!
Frustrerad över den (enligt mig) allmänna åsikten om alkohol och moral. Åtminstone bland ungt folk.


En debatt på teve nyss återupplivade mina starka känslor i ämnet. En diskussion om teveserien "Kungarna av Tylösand", och allt vad den innebär. För er som inte känner igen den så har de (Kanal 5, såklart) samlat fyra tjejer och fyra killar, skickat dem till Tylösand och låtit de "umgås" där under en tid. 


Jag visste ingenting om programmet innan jag såg den här debatten. Jag var tvungen att kolla upp den, och gick in och läste om serien på hemsidan.


Detta är deras EGNA ord för att beskriva den: 
"


Jag kunde tyvärr inte avsluta den meningen. För när jag nu gick in på Kanal 5:s hemsida för att kopiera texten ur beskrivningen, så har de visst ändrat den!? :O


Krävs det en debatt i teve för en sådan sak, vad ska då behöva göras för att de ska förstå att hela serien är åt helvete!?


Hittade dock ett annat skräckexempel från hemsidan:




Tylösand-James kommer med goda råd.
Bästa partyminne: Madrid, Rock in Rio Festival, helsponsrad av Corona.
Tiesto, Cypress Hill, Rage against the machine och hur mycket alkohol du kan dricka!
Bästa partydrycken: För mig är det Jack & cola med en fishermans shot vid sidan.
Vad är det vildaste du någonsin har gjort? Första kvällen i Magaluf, gick ner på en tjej mitt på bardisken framför alla gäster.
Haha, tokigt.
Hur ser drömtjejen/drömkillen ut? Blandning mellan Megan Fox och Catherine Zeta Jones i unga dagar.
Tatueringar, ja eller nej? Jupp, på vänstra armen, båda bröst och på hela midjan på höger sida.
Hur raggar man bäst? Man rggar inte, man har kul och resten kommer av sig själv. Man vill ju vara med positiva människor sen gäller det bara att inte göra något dumt.
Bästa bakfyllemedicinen? Sex och Oboy. Finns inte sex så är det Ben & Jerrys + Oboy.

Ska detta vara den informationen man får om deltagarna?? Den var ju... bred och bra. NOT!
Alla vet ju att det är just DE HÄR frågorna man vill ställa till personer man vill lära känna! Och det är ju DE HÄR svaren man vill ha för att tycka personen är intressant och vettig! *sarkasm så det svämmar över*
Btw, de medverkande i serien är mellan 19(!) och 24 år...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar