torsdag, februari 26, 2009

Inte kul

Jag mår inge bra...
Var hemma från jobbet igår, det kändes helt tjockt i halsen. Igår eftermiddag kändes det dock bättre, och jag ringde därför till jobbet och sade att jag skulle komma till jobbet idag.

Idag har det varit värre än igår. Jag har ont i halsen, är täppt i näsan, lite yr och har huvudvärk.
Och till råga på allt - jag har ingen Halli här för att ta hand om mig.
Han for till Kalix idag och stannar tills på söndag. En hel helg utan kramar alltså...

Inte
kul

Imorgon är jag ledig. Hade egentligen planerat att gå till gymmet och träna BodyBalance 11.00-12.00, men njää, det blir nog inte så trots allt :P
Så min nya plan är att sova ordentligt och sedan åka in till stan och hämta ut min hydrokortisonsalva jag fick recept på för ett par veckor sedan. Kanske köper nåt annat också, om jag orkar luffa runt där inne i mitt tillstånd. Hoppas jag blir frisk, eller åtminstone betydligt friskare, tills på lördag då jag ska jobba från 06.00 - 16.00. Det är inventering.

Inte kul

Idag fick jag även reda på att jag inte kommer kunna ta ledigt för att åka ner till mamma över påskhelgen, då även Elin, Jimmy och Sigge kommer att vara där(min syster och hennes familj, de bor i Kalmar och vi ses därför väääldigt sällan). Istället måste jag alltså stänna här och JOBBA på påskafton...

Inte kul

2 kommentarer:

  1. Men blä rå!!
    Blä för sjukdom och blä för jobba på påsk. Men det är klart, du är ju extrapersonal och de ska väl jobba när de andra är lediga.
    Du får krya på dig och skit i shoppingen om du är sjuk, affärerna finns kvar!!
    Håll koll också så att du får sjuklön och sjukob om du måste vara hemma flera dagar, vissa arbetsgivare försöker luras.
    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Tack för alla råd du ger mig, tur att jag har dig systeryster =)
    Kram!

    SvaraRadera