torsdag, februari 19, 2009

God Jul

Äntligen
Nu ska jag göra det
Nu ska jag dela med mig av en del av allt som hänt mig den senaste tiden, tankar, och en även lite av alla de känslor som funnits inom mig sedan jag skrev sist.Jag har inte riktigt utförligt om hur mitt Luleåliv ter sig sedan innan jul någon gång, så jag tänkte att jag kunde börja berätta vid just julafton.
So, here I go:

Jag firade jul med Hallis familj och släktingar, vilka jag trivs väldigt bra med. Hallis familj är rätt lik min - de är öppna, pratiga och skämtsamma. Det gör att jag känner mig ganska hemma när jag umgås med dem, och det känns jättebra =) Skulle ju ha varit otroligt jobbigt om jag inte gick ihop med min pojkväns föräldrar och syskon. Menmen, tur att så inte är fallet!
Till att börja med så var jag riktigt glad över att få fira jul med ordentlig vinter, och med det menar jag snö som inte bara råkat falla uder natten för att sedan smälta och bli slask lika fort som det kom. Nej, jag trivs här i norr. Jag trivs i vintern - snön, den vackra naturen, lugnet...


Hur som helst, julaftonsmorgonen(lite, hm... motsägelsefullt(?) ord btw) bestod av paketöppning och jullunch. För att nåmna några av klapparna som delades ut:
Emil fick en hel drös med paket, med efter att ha öppnat paketet med en liten gitarr i så blev resten av presenterna genast ointressanta. (Resten av tiden Malin & Co var i Kalix så verkade det som att gitarren och Emil satt ihop - han gick ingenstans utan den)
Ebba fick flera Barbies + kläder, och en guldfärgad vinterjacka.
Hallis föräldrar fick en massagedyna från oss allihopa, och de använder den flitigt =) (dock inte bara av de själva utan av alla som besöker dem, exempelvis Halli)
Jag och Halli fick en stor korg av hans systrar och deras familjer. Maria hade skrivit ett rim till, och korgen var fylld med godis, kakor och karameller - mums! Allting är inte uppätet än haha! :P

Jag gav Halli en jättefin halsduk i massa olika färger - turkos, lila, brun, beige. Tänkte på honom direkt när jag såg den, Halli passar så bra i lila.
Han fick dock öppna sina paket senare än vi andra, eftersom han var jultomte! :D Han gjorde det riktigt bra, vi hade en roligare jultomte än jag någonsin träffat förut :P

Av Halli fick jag en middag på ThaiThai + ett presentkort på underkläder i födelsedagspresent/julklapp, tack bejbi! Vi gick och köpte underkläder åt mig nägra veckor senare, i RÄTT STORLEK. (ett set gick på 900 kr, fy fan för att ha stor byst!?!)

Efter presentpapper och paketsnören var det dags för julbord, magen ska ju som bekant ha sitt på jul också. Jag smakade kalvsylta för första gången i mitt liv. Smaken var inget särskilt, det smakade faktiskt inte så mycket alls. Konsistensen var däremot ingen vidare :P Vi hade en annan nyhet på julbordet också: salat á la Robert. Robert är Malins kille, och de har två barn - Ebba och Emil. Malin är Hallis syster. Hänger ni med? ;)
De bor i Sundsvall så dit kommer jag nog bege mig någon gång tillsammans med Halli. Har aldrig varit där tidigare.
Det var allt för ikväll, fortsättnig följer...
Någon gång =/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar