tisdag, mars 20, 2012

Långsamma norrlänningar!

Så här är det:
Jag har fallit pladask för en hund som ligger ute på Blocket. Det är en liten blandrasvalp på ca 4 månader.

Jag har faktiskt till och med skickat ett svarsmail till annonsören. Där förklarade jag precis som det är - att jag inte kan släppa annonsen om deras valp och att jag är intresserad, MEN att jag ska åka utomlands inom kort och vara borta så tajmingen är olycklig.
Sedan skrev jag en lång radda om allt hunderi jag pysslar med - om Tindra, om tävlingslydnaden, om flockisarna, om mina hundfyllda framtidsplaner mm.

Så vad hoppas jag på, i denna oväntade och kluriga situation?

Jag hade ju inte planerat att skaffa en valp precis nu.
Vi åker ju till Thailand nästa vecka!
Hur ska vi lägga upp vår vardag för att lyckas få rätt rutiner och tid för en valp?
Hur ser min höst ut - kommer jag äntligen att komma in på hundskötarutbildningen som jag nu söker för tredje året i rad, eller kommer jag att fortsätta jobba på Kvantum?

Hur som helst, jag väntar nu på svar från annonsören men hon tar alldeles för lång tid på sig!

Hon måste vara norrlänning...

Här är annonsen:
http://www.blocket.se/boden/Blandras_valp_39042143.htm?ca=1_9&w=2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar