söndag, mars 18, 2012

Back to normal...

Imorgon går jag in på första "normala" veckan efter att ha varit stand-in för min kollega i tre veckor. Istället för 10-timmarsdagar går de ner på 7-timmars. Istället för att ha hand om samtliga beställningar, prisändring och -skyltning och andra ansvarsfulla uppgifter på avdelningen så kommer jag nu endast behöva koncentrera mig på att fylla hyllorna och hjälpa kunder. Det ska faktiskt bli skönt, även om det är kul att ha större ansvar och kontroll också emellanåt.
Det ska bli skönt att kunna släppa jobbet ur tankarna, Det ska bli skönt att få mer tid till annat igen, där "annat" i det här fallet betyder hund och reseplanering.

Japp, om 1½ vecka bär det av. Den 27e mars flyger vi ner till Sthlm och sover en natt hos pappa, för att följande dag fortsätta mot Thailand! Vi blir borta i 4 veckor, varav 3 veckor på plats i Thailand.

Tindra ska bo hos Andreas föräldrar under tiden. Jag hoppas att hon inte låter sig påverkas av deras hunds olater och beteende och får för sig att ta efter, för en månad efter att vi kommer hem ska jag och Tindra lydnadsprovsdebutera!

Den 20e maj är det tävling på Kalix brukshundsklubb, välkommen att komma och titta när vi kammar hem segern! ;)

Nää, skämt åsido så satsar jag på att nå upp till en totalpoäng som ger pris. I lydnad tävlar man mot sig själv som ekipage, och samlar poäng i momenten. Dessa poäng jämförs sedan inte med de övriga tävlandes poäng i första hand, utan ger pris efter en viss mall. Den ser ut så här:

Första pris: 160-200 poäng
Andra pris: 140-159,5 poäng
Tredje pris: 100-139,5 poäng

Min ambition är alltså att skrapa ihop minst 100 poäng med Tindra i lydnadsklass 1, och det borde vi klara.
Vissa skulle kanske säga att det är att sikta lågt, men de har aldrig provat att köra ett lydnadspass med en hund som Tindra :P

Hon är en underbar hund, det finns inga som helst tvivel om den saken, men hennes energinivå är inte optimal för lydnadstävlan. Detta ska dock inte få hindra mig från att försöka! :P

Jag blev än mer hoppfull inför tävlandet när jag såg Tindras manliga "tvilling" på lydnadsplanen idag. Hans uppförande, attityd och sättet han utförde momenten på kände jag igen. Det hade lika gärna kunnat vara Tindra som gick där med kvinnan :P

Jag vet inte om poängsättningen på deras insats var väldigt generös, men om vi lyckas göra momenten så bra som vi faktiskt KAN om allting stämmer så har vi definitivt en god chans till minst ett tredjepris! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar