fredag, juni 17, 2011

Sårad vovve

Upptäckte av en slump ett sår på Tindra igår som jag misstänker att hon har fått efter att ha brottats med en vass och spretig kvist häromveckan. Hon skrek nämligen till vid ett tillfälle och jag anade att den hade stuckit henne någonstans, men när jag kände igenom henne efteråt så visade hon inga tecken på smärta så jag antog att hon mest bara hade blivit rädd när den hade petat på henne.

Igår när jag busade lite med Tindra pep hon plötsligt till när jag tog henne vid höften. Lätet var knappt hörbart men eftersom hon i princip aldrig låter över huvud taget annars så anade jag att hon hade ont någonstans. Jag lyckades lokalisera det ömma stället och hittade ett sticksår vid höften. Varken jag eller Andreas har lagt märke till något konstigt i hennes beteende sedan hon fick såret. Hon har inte slickat sig ovanligt mycket just där och hon har inte reagerat när jag tagit i henne kring det området tidigare. Så jag blev förvånad över att jag faktiskt hittade ett sår.

Jag satte igång med att plåstra om henne och hon låg helt lugn och stilla framför mig på golvet under hela proceduren! Klippa bort lite päls, rengöra såret och sätta kompress. Det var nog lite obehagligt, men hon var lugn som en filbunke. Känns bra att hon litar så starkt på mig :)

Har världens duktigaste hund! ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar