torsdag, maj 13, 2010

Kreta 1-8 maj -10


Här kommer ett urval av alla de 350(!) bilderna jag tog på Kreta.

Elafonissi

Solande ödla, Elafonissi

Utsikt, Elafonissi. Stranden påstås vara en av Europas allra vackraste stränder, och nog var det vackert. Eller vad tycker ni? =)

På väg tillbaka från Elafonissi. Höga berg och djupa dalar. Från vägkanten där vi körde stupade det rakt ner i ravinen. Det pirrade i magen när man såg ut genom glasrutan på den "yttre" sidan av bussen.

Största trädstammen vi någonsin sett!?

Väääldigt gammalt olivträd

White Mountains, Samariaravinen. Vi tänkte boka en utflykt där. En dags vandring i ravinen (ja, det tar verkligen en hel dag), bland klippblock, vattendrag och trånga bergspassager. Det blev inte så. Men nästa gång jag åker dit så ska jag bannemig göra det! :O

En bil fick plats åt gången, därav trafikljuset utanför

På favoritrestaurangen Raeti i Agia Marina

Andreas smuttar på sin "Raki", vilket är Greklands grappa = görs på resterna vid vintillverkning. Det var tydligen inte särskilt gott (jag smakade aldrig)

Finns det någonting vackrare än naturen? Nej. =)

Vi var på cykeltur i bergen, och stannade till för att se och höra lite om hur avokadon växer på Kreta. Vi plockade en varsin som vi tog med oss hem till Sverige. Den var riktigt god!

Chanias gamla hamn. Chania är Kretas näst största stad, och den var väldigt trevlig! :)

Ett av torgen i den gamla delen av stan.

Vår lägenhet.

Gratis dessert på Raeti

Grekisk sallad!

På 3 timmars promenad i Agia Marina-området.

Hibiskus. Denna är min favoritbild från resan =)

Första dagen på resan. Vattnet var för kallt för att bada i, men vädret var varmt och fint. 25-30 grader och sol varje dag :)

Andreas på stranden nedanför vårt hotell

2 kommentarer:

  1. AWESOME shit, ge mig :>

    SvaraRadera
  2. Ååh, ååh, åhh!!!
    Riktigt fantastiskt måste jag säga, och den solande ödlan ser ut som en Skink =)

    SvaraRadera